Det skulle bli en tvättpelare, men istället hamnade maskinerna bredvid varandra.
Och det blev ganska fult med tvåfasuttaget som är på bild.
Lösning på det här? Ett tomt hörn av ett rum med synligt dubbeluttag och kopplade kablar på vit vägg ovanför en träpanel och ett laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vrida? Det går ju sätta som du vill.
Edit: eller vill du inte ha uttaget där alls?
 
Vill ju att kablarn ska gå åt samma håll, nu pekar ena kabeln åt fel håll!
 
Att dra kablarna "fast förlagt" under golvet sådär är ju inte riktigt OK ur elsäkerhetssynpunkt. Kablarna är avsedda att gå öppet och inpsekterbara.

En både snyggare och mer korrekt installation skulle varit att dra ett elrör/slang infälld i väggen och sedan ungefär samma väg som kablarna nu går, och så ett uttag med lämplig placering vid maskinerna. Men det blir ju ett rätt stort ingrepp.
 
P
tror det är en bänkskiva vi ser
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
tror det är en bänkskiva vi ser
Ja det ser jag nu. Då är det ju inte så mycket att orda om.

Utseendemässigt skulle det kanske blivit snyggare med två enkla uttag, riktade åt rätt håll?
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Byt till en sån här?

[länk]
Jag uppfattade att det är två faser i det nuvarande uttaget, det tror jag inte man kan ha i det uttaget.
 
Det är två faser i nuvarande uttag, finns det uttag som som är vända åt sammahåll med dubbla faser?
 
Grejen är att ett uttag som är gjort för att sitta i en enkel dosa, inte kan ha hålen så som du vill ha dem, den skulle inte få plats i dosan. Detta stod det om i en tråd här för några veckor sedan, Det låter rimligt.

Om du istället ordnar ytterligare en dosa bredvid (en ROT dosa kan monteras utan att riva hela väggen), så kan du ha två enkeluttag med gemensam ram. Det ser ut ungefär som trippeuttaget i länken här ovan
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.