Möjligtvis en lite annorlunda fråga, men kan inte något förslag på hur man kan tänkas göra så jag skickar ut frågan här!

Vi renoverar det mesta själv, men har nyligen fått nedlagt golvvärmeslingor för vattenburet system i blivande köket. Nya golvet är inhandlat, men kommer inte kunna lägga det fören om ett par dagar. Har samtidigt en del saker jag tänkt kunna göra under tiden i väntan på golvläggningshjälpen i rummet - men hur ska jag skydda de lagda slingorna på bästa sätt om jag ska trampa runt där inne? Jag har inte ens vågat lägga in golvet i det rummet för risk att ha sönder något och det är rena rama orienteringen i resten av huset med golvbrädor, såg etc för att ta sig fram.

hur rädd ska man behöva vara om slingorna? Vad tål dom? Lägga lumpapp och sen en osb ovanpå? Om jag ändå bär in golvet, är det ändå OK att såga dom inne bland slingorna???
 
Jag la inget skydd när jag gjorde mitt och jag spikade och sågade både vägg och takpanel i rummet efteråt.

Dock ska man ha med sig att om man tappar något tungt med vass kant kan ett rör gå sönder men att gå och lägga saker där inne förstör inget.
 
Taget!

Man känner sig så jäkla nojig bara av att traska omkring där inne..
Vad tror du om att stå där inne och såga golvbrädorna? Dammar och spånar ju en hel del, hur noga ska man behöva vara med städning innan golvet kommer dit?
 
Såga är ju inget problem.

Jag dammsög innan jag la plasten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.