Svar: 2 Hos Villa Ramnemark, projektet som bara växer

Motivering: Denna vackra belysning hade verkligen kunnat förgylla invigningen av vår altan i maj och såklart all tid vi kommer spendera där framöver. Altanbygget har varit både roligt och utmanande med två småbarn i familjen, och engagerat både morföräldrar, farbröder och mostrar. Nu drygt 2 år efter byggstart är vi snart i mål och det ska såklart firas!
 
Belmlu
Rätt svar är: 2 Hos Villa Ramnemark, projektet som bara växer.

Motivering: Vi flyttar in i vår första villa någonsin om två veckor och har verkligen sett fram emot sköna vår- och sommarkvällar ute i trädgården och på det stora träddäcket tidigare ägare har byggt. Om vi skulle få vinna dessa fenomenalt snygga ljuskäglor kan vi vara ute lite längre om kvällarna. Eller i alla fall har vi möjlighet att se vem vi pratar med i mörket! :)
 
Svar: nr 2
Vacker belysning på altanen saknas idag men skulle förgylla våra sommarkvällar!
 
Svar nr 2

Med dessa hade i alla fall de mörka timmarna av karantäntiden kunna förgyllas! :heart:
 
Alt 2
Om jag dessa lampor vinna, jag ska tända dem nästan varje timma.
 
Svar: 2, Villa Ramnemark

Har en altan på baksidan och nu en paviljong på den. Men vi saknar helt belysning på baksidan så det blir verkligen mörkt på kvällarna. Dessa skulle passa perfekt så vi kunde sitta ute längre och njuta och det skulle se mer hemtrevligt ut på kvällen.
 
Svar: alternativ 2

Motivering: Jag och sambon är nyinflyttade i vårt hus. Eftersom min karl jobbar skift på räddningstjänsten, så ingår det alltså i min samboroll att vara ensam en del i huset. Vi bor väldigt avsides, och här finns varken utebelysning eller grannar. Det blir rätt mörkt på kvällar och nätter.. Eftersom han även jobbar natt, så måste jag sova själv. Hu! Jag drömmer därför om lite belysning på vår tomt och på uteplatsen. Då skulle jag iallafall kunna se ut i mörkret, dessa ensamma kvällar.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn läcker utomhusbelysning
[bild]

I veckans tävling har du chans att vinna läcker utomhusbelysning i form av två ljusklot i olika storlekar, att förgylla din trädgård eller uteplats med. Fjärrkontroll medföljer och du kan välja mellan skiftande färger eller ett fast ljus på en färg. Uppladdningsbara batterier och transformator ingår också. Ljuskloten har diametern 40 resp 30 cm och går att ställa var för sig eller i par. Tävlingen är inte sponsrad, det är Byggahus.se själva som står för vinsten.

Så här tävlar du:
Svara på frågan samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken projekttråd har man byggt den här kattingången på fasaden?
[bild]

1 Hos Vi bygger Älvsbyhus Edith
X Hos Sydöstra hörnet av Sverige
2 Hos Villa Ramnemark, projektet som bara växer

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 27 mars.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn läcker utomhusbelysning
[bild]

I veckans tävling har du chans att vinna läcker utomhusbelysning i form av två ljusklot i olika storlekar, att förgylla din trädgård eller uteplats med. Fjärrkontroll medföljer och du kan välja mellan skiftande färger eller ett fast ljus på en färg. Uppladdningsbara batterier och transformator ingår också. Ljuskloten har diametern 40 resp 30 cm och går att ställa var för sig eller i par. Tävlingen är inte sponsrad, det är Byggahus.se själva som står för vinsten.

Så här tävlar du:
Svara på frågan samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken projekttråd har man byggt den här kattingången på fasaden?
[bild]

1 Hos Vi bygger Älvsbyhus Edith
X Hos Sydöstra hörnet av Sverige
2 Hos Villa Ramnemark, projektet som bara växer
Rätt svar. 2. Vi bygger hus och uteplats blir till sommaren. Skulle bli fint med dessa lampo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 27 mars.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
2 Hos Villa Ramnemark, projektet som bara växer

Sista trallskruven är på plats, uterummet ska målas en sista gång och
sen ska vi ha ett fantastiskt studentkalas för äldsta sonen!
Förberedelserna inför studenten har verkligen hamnat
i skymundan så lite ljus i mörkret skulle pigga upp!

Han har slitit och kämpat medan fester ställs in en efter en,
studentresan är avbokad och han studerar numera vid sitt skrivbord i jakt på slutbetyg.

Vik hädan dumma virus och låt ungdomarna få det bästa studentminnet
i en trädgård fylld av vackert lysande dekorationer! (y)(y)(y)
 
Svar:2

Sakta vaknar allt till liv. Mot grönska och färgprakt tas ett första kliv.

Nya dofter, från mörker till ljus. Lusten kommer att förnya även vårt hus!

Den glädje jag känner, delar jag lyckligt med mina vänner.

VÅREN är en sprudlande tid, skänker hopp, lugn och sinnesfrid.

… Lite tvärtom är det ju med vinter, även om den är mysig ändå.

Men jag hoppas innerligt på att vacker belysning få,

som piggar upp och lyfter – även när årstiden är grå och dyster.









Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn läcker utomhusbelysning
[bild]

I veckans tävling har du chans att vinna läcker utomhusbelysning i form av två ljusklot i olika storlekar, att förgylla din trädgård eller uteplats med. Fjärrkontroll medföljer och du kan välja mellan skiftande färger eller ett fast ljus på en färg. Uppladdningsbara batterier och transformator ingår också. Ljuskloten har diametern 40 resp 30 cm och går att ställa var för sig eller i par. Tävlingen är inte sponsrad, det är Byggahus.se själva som står för vinsten.

Så här tävlar du:
Svara på frågan samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: I vilken projekttråd har man byggt den här kattingången på fasaden?
[bild]

1 Hos Vi bygger Älvsbyhus Edith
X Hos Sydöstra hörnet av Sverige
2 Hos Villa Ramnemark, projektet som bara växer

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 27 mars.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Tack för alla fina svar, visst behöver vi ljuset nu! Och det är på väg, framöver är dagen längre än natten, en tröstande tanke. Vinnaren den i den här tävlingen blev @Dikij Kaban, med sin motivering:
"Projektet Bihuset påbörjades ifjol och ska färdigställas i sommar. Slungrum för honung och utrymme för förvaring av alla biodlargrejor i nära anslutning till bigården är en dröm som nu blir verklighet. Utanför huset ska vi iordningställa en vacker plats där man kan titta på de flitiga små liven på lagom avstånd. Klart ska det finnas klotbelysning där."
Bin behöver vi för vår överlevnad, så visst vill vi uppmuntra att man tar hand om dem! Grattis och lycka till med biodlingen!
 
  • Gilla
Misse och 1 till
  • Laddar…
Bikupor i förgrunden med ett rött bihus och skog i bakgrunden under solig himmel.
Tusen, tusen tack!!!!! Jag blir så glad!!!! Skickar en bild från bigården med bihuset i bakgrunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.