Hej,
jag har påbörjat badrumsbygget och rivit ut gamla avloppet
Nya är tänkt att se ut som på bild, "Möjlig avluftning är där det gamla avuftningsröret satt, dvs. finns hål genom taket och jag kan bygga dit avluftning igen.
Men jag blir fundersam om det hjälper med tanke på toan är i det andra benet längst ut.

Designen på badrummet (placering av toa, dush och ställ) är mest optimal med tanke på kvadraten och formen på badrummet, kan nog inte flytta på dessa placeringar )
Att dra upp ett rör vid toanär ej heller görbart...

Ena tanken jag haft var en vakuumventil under diskbänken för avluftning av det benet
vad tycker ni , är det en lösning ?

Schematisk ritning av ett badrumsavloppssystem som visar toalett, dusch och tvättställs placering med möjlig avluftningspunkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3D-plan av ett badrum med toalett, dusch och handfat, optimerat för rummets kvadratiska form.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inga tankar på det antalet visningar ?
 
Du behöver ett luftinsläpp på toa-grenen. Det borde funka med en vakuumventil vid diskbänken.
 
D Diman skrev:
Hej,
jag har påbörjat badrumsbygget och rivit ut gamla avloppet
Nya är tänkt att se ut som på bild, "Möjlig avluftning är där det gamla avuftningsröret satt, dvs. finns hål genom taket och jag kan bygga dit avluftning igen.
Men jag blir fundersam om det hjälper med tanke på toan är i det andra benet längst ut.

Designen på badrummet (placering av toa, dush och ställ) är mest optimal med tanke på kvadraten och formen på badrummet, kan nog inte flytta på dessa placeringar )
Att dra upp ett rör vid toanär ej heller görbart...

Ena tanken jag haft var en vakuumventil under diskbänken för avluftning av det benet
vad tycker ni , är det en lösning ?

[bild]

[bild]
Jag skulle ha hållt upp dimension 110 till luftningen och dragit den genom tak. Avståndet till luftad ledning från WC är tillräckligt kort för att det ska funka utan problem. Om det skulle bli problem, sätt en vakuumluftare vid diskho först då.
 
Ok, tack!
Jag inser att jag har missat infoga dimensionerna, sorry.,
Båda stambenen är 110mm, de små avsticken till dush, köksho och tvättställ är 75mm.
Så hålla 110 för "möjlig avluftning" och också 110 genom tak är inga problem.

Tack för svaren !
 
Det behöver inte vara 110 hela vägen.
 
D Daniel 109 skrev:
Det behöver inte vara 110 hela vägen.
Sant, men finns utrymme och du inte behöver göra håltagningar i bjälkar så är det inte dumt att lägga ner en 110.
 
gamla avluftningen var 110 , så det är jätteenkelt, jag byter bara rören så de är nya hela vägen.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.