Ber om ursäkt. Ännu en "vilken pool ska jag välja tråd"...

Så jäkla svårt!

Ska ha en enklare ovanmarkpool och vi ska bygga in den i trädäck. Kom hastigt på, hade egentligen tänkt detta nästa sommar. Men det blir nu i vår.

Tidigare haft en enkel ovanmarkpool, rund 6 500 liter. Med överdimensionerat sandfilter, uv rening och solvärmemattor.

Just nu har primastar lite rea, kommer det finnas reor under våren med eller brukar det vara fullpris?

Inriktat oss på JF storpool delux 6,1*3,6 eller primastar sea shore 6,1*3,7meter oval.

Nåt som talar för den ena eller andra. Vad ska jag tänka på? Andra leverantörer?

Tacksam för alla typer av tankar. (Utom bygg riktig pool ala 400 000:)

http://www.jf-fritid.se/storpool/storpool-6-1x3-6m-1.html
http://primastarpool.se/pool/ovala-swimmingpooler/pool-oval-1-37-m-hog-sea-shore-hybrid.html
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
M
Är inte pool ännu en sån sak där man får vad man betalar för? Jag kikade också på JF innan jag bestämde mig för hur budgeten skulle se ut. Men jag landade i att om jag ska bygga in hela konstruktionen i ett trädäck med allt vad det innebär i form av arbete och pengar så vill jag att poolen ska hålla hyffsad kvalitet och att reservdelar ska kunna finnas inom överskådlig framtid. Tänker då främst på liner.
Så jag handlade från Folkpool, beställde i februari och fick 20% i rabatt. Efter 6 badsäsonger är jag supernöjd med allt ifrån enkelheten i monteringen till kvalitet på liner, värmepump och saltklorinator. Det sista något jag rekomenderar extra varmt! Att ha en pool som sköter decificeringen helt automatiskt är guld värt.
 
  • Wow
  • Gilla
Harrison och 1 till
  • Laddar…
Är lite i samma sits, ska bygga trädäck och ha poolen i hörnan så halva kommer gå in på trädäcket. Hittat några andra leverantörer som verkar bra? Mvh Robin
 
Tycker det är en djungel men det är de 2 som jag tittat närmare på. Nu blev det förövrigt rea på JF. Lutar nog åt den...
 
  • Gilla
vackermyren
  • Laddar…
Ok =) är själv lite inne på en träpool då som sagt den kommer va synlig på ena sidan. Utbudet blir genast lite mindre då dock =/
 
Tusan, har nog bytt fot...

Nu lutar det åt Primastar sea shore Hybrid 6,1*3,7. Slipper gräva för stödbenen på sidorna. Lite tjockare liner m m. Ser lite bättre ut och normalt sett får man vad man betalar för? Verkar vara Doughboy som gör poolen om jag inte misstar mig.

Är det värt ca + 10 000 kronor ytterligare istället för storpool delux från J&F???
 
Ingen som provat Riopool? Kollar på deras familypool 4.15
 
Vi skall också bygga pool till sommaren, ovanmarkpool som vi skall gräva ner och bygga trädäck runt.

Det lutar mot en rund pool från primastar med 0,6 liner. Har läst mycket gott om primastar och deras pooler, svärföräldrarna har ägt en i 12 år som fortfarande är i bra skick, det enda de behövs göra hittills är att byta liner pga. Vassa simfötter
 
  • Gilla
Harrison
  • Laddar…
En elak tanke har dykt upp i mitt huvud. Mycket skit som Corona viruset för med sig. Folk är oroliga, sjuka, börsen dyker o s v. Tror att "lyxkonsumtionen" kommer bromsa in rejält, såsom poolinköp. Kanske ska ha is i magen och avvakta. Kan bli rejäla reor..?

Ursäkta om någon tar illa upp. Nu är det en strikt ekonomisk fundering.
 
  • Gilla
Harrison
  • Laddar…
M Mikael K. skrev:
En elak tanke har dykt upp i mitt huvud. Mycket skit som Corona viruset för med sig. Folk är oroliga, sjuka, börsen dyker o s v. Tror att "lyxkonsumtionen" kommer bromsa in rejält, såsom poolinköp. Kanske ska ha is i magen och avvakta. Kan bli rejäla reor..?

Ursäkta om någon tar illa upp. Nu är det en strikt ekonomisk fundering.
Jag har haft precis samma tanke. Vet inte hur länge man vågar vänta dock, t.ex. primastar har rea just nu som jag får för mig bara gäller i mars. Surt att man väntar i hopp om mer rea sedan försvinner reorna istället för det blir mer "säsong" för pool.
 
Eller också blir det tvärtom. Efterfrågan på pooler och liknande skjuter i höjden för att folk satsar på det istället för att resa. Ingen vet.
 
  • Gilla
Patmark och 2 till
  • Laddar…
Tror inte det är samma "sorts" människor. Antingen gillar man att resa eller satsar man på hemmet. Några få kan göra allt. Den stora grejen är såklart att folk känner sig fattigare. Placeringarna har tappat 20-30-40 % av sitt värde. Då är det inte lika kul att lyxkonsumera, folk känner sig fattigare.
Även en billigare pool kostar rätt mycket med trädäck, värmepump, nya möbler, blommor, lampor o s v...
 
M
Pool är lyxkonsumtion! All form av lyxkonsumtion är i princip totalt död nu. Detta gör att man istället ska fundera en gång extra med vilket företag man väljer att göra affär med. Konkurserna bland företag som har allt annat än vardagsvaror/tjänster som affärside kommer stå som spön i backen.
 
Vi orkade inte hoppas på någon mer prisdumpning utan beställde igår en pool från Primastar under deras rea de har nu i mars.

Får bara hoppas man tog rätt beslut nu...
 
  • Gilla
grogge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.