Hej, då jag inte har en aning om vad jag ska göra så tänkte jag söka svar här om någon vänlig händig person har något att ge.

Det gäller gången upp till en ventil som sitter på en mindre toalett.. det har även tidigare vart en dusch här men den här jag plockat väck.. huset har vart uthyrt och nu är jag tillbaka och vill ordna till detta.

Väggarna i gången är av något skivmaterial, de kändes fuktigt när jag började, har öppnat ventilen och kört en fläkt där ett par dagar, känns bättre men tänker väl ge de någon vecka till iallafall, har skrapat bort den mesta lösa färgen.

Vad gör man? Är de mögel? Fukt? Kan man slipa bort och sen spackla, slipa, måla? Första jag tänkte var att byta men de sitter ganska jobbigt till för de så jag drar ju mig lite för de, försäkringsbolaget var lät inte jättesugna på att hjälpa till heller, tydligen hade jag inte rätt tillval eller vad han snackade om.

Tack för mig.
 
  • Vy uppåt i en ventilationskanal med svarta mögelliknande fläckar på fuktiga väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Jag ser inget fel överhuvudtaget. Tvätta rent. Klart.
 
Är det en skorstenen vi ser, eller från vilket håll tittar vi? Ser ju ut som fuktig luft har kondenserat på väggarn, borde bli mycket mindre problem med det om badrummet är borttaget.
 
Ser ju ut som baksidan av en tallriksventil, andra sidan är väl mot toaletten. Hitåtsidan har väl varit ansluten mot en frånluftskanal. Det blir alltid en massa skit och damm som kan kännas lite flottiga i frånluftskanaler, det är nog det du drabbats av.
 
Tack för svar.. det gjorde mig tokig att titta på.. de har som jag skrev vart en dusch där så de är väl för att släppa ut ånga.. jag har inte ställt någon fråga här förut så trodde ingen skulle svara.. det var främst så frustrerande då jag inte lämnade de så och de är som att ventilen vart stängd hela tiden typ.. skrapade väck iallafall, tvättade rent och har målat om nu ikväll.. ska se hur de ser ut imorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.