M
Måste väl vara något mer seriöst när han ska tala till nationen, dessutom förinspelat. Känns som något allvarligare än dom vanliga presskonferenserna som varit var och varannan dag.
Jag tror dom stänger skolor och förskolor. Sänker sammankomstantalen från 500 till typ 10.
 
john68 john68 skrev:
87 hade ju varit löjligt mycket. 78 %stämmer bra i min hemkommun iaf. I vård/skola/omsorg ingår då även individ och familjeomsorg. Resterande 22 går till kultur/fritid/parkgata/samhällsbyggnadsavd/bygglov/kansli/politik mm mm
Menar du enbart kommunalskatt eller? Totalt sett går lite mer än 20% av alla skatteintäkter till vård skola och omsorg. Inte i närheten av 80
 
Redigerat:
Magnus E K
Jag tror att regeringen avgår och ersätts med en samlingsregering med representanter från alla åtta partierna, för att sossarna inte (nästan) själva ska behöva ta hela smällen när det går åt pipan.
 
Gissar på noll i nyhetsvärde och att det bara är en lätt besvärad Löfven som uttrycker plattityder i fem minuter.
 
  • Gilla
Noseone och 5 till
  • Laddar…
C
Skärmdump av ett sociala medier-inlägg av Helena Edlund med text om ett förinspelat tal.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
R
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gissar på noll i nyhetsvärde och att det bara är en lätt besvärad Löfven som uttrycker plattityder i fem minuter.
Bingo!
 
  • Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gissar på noll i nyhetsvärde och att det bara är en lätt besvärad Löfven som uttrycker plattityder i fem minuter.
Plattityder och plattityder... Han upprepade att alla ska bete sig vuxet och ta sitt ansvar. Tydligen är det nödvändigt att upprepa det flera gånger för att folk ska fatta.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Enligt första diagrammet är det ca 20% som inte går till vård skola och omsorg.
 
M
Besvikelsen är total över det sk. talet till nationen!
Absolut noll och ingenting nytt. Och vilken total oförmåga till handlingsförmåga!
Har sett mängder med bilder från restauranger från storstäderna, fulla med folk som sitter nästan på varandra för att ”stödja” sin restaurang. Nästa vecka kommer det öka ganska dramatiskt!
Storbritanien försökte sig på flockimmunitet, det misslyckades och man har stängt ned. Sverige har tappat greppet helt!
 
  • Gilla
buspojken och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Storbritanien försökte sig på flockimmunitet, det misslyckades och man har stängt ned. Sverige har tappat greppet
Vad har Storbritannien gjort som inte Sverige har gjort?
 
useless useless skrev:
Har du någon källa på det? Vad jag får fram går ca 56% av de totala skatteintäkterna till landsting och kommuner. I kommunerna används drygt 90% av skatteintäkterna till vård, skola och omsorg.

[länk]
Orkar inte en gång till. Men det verkar som att du räknar med " socialt skydd" som omsorg också.
 
Cirkeldiagram som visar fördelningen av kommunala kostnader för olika verksamheter från förskola till infrastruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag får det till att 77,1% av kommunernas skatteintäkter går till vård skola och omsorg. Vilka poster tycker du hör dit?
 
useless useless skrev:
bete sig vuxet och ta sitt ansvar. Tydligen är det nödvändigt att upprepa det flera gånger för att folk ska fatta.


On topic igen, så ja.
Jag är orolig över situationen corona skapar. På individnivå så är jag inte orolig över viruset eller dess sjukdom, räknar kallt med att jag kommer bli sjuk förr eller senare..

Det jag är orolig över är de ekonomiska effekterna det kommer ha på samhället om detta fortsätter.

OBS!
Lättkränkta läs inte vidare!!!


Den som inte är orolig över det är inte lite naiv, eller såg det inte komma..
Den är fan slut i hela huvudet.
 
  • Gilla
  • Haha
Snappahaneklanen och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.