Någon som vet om det finns något typ av ljus eller diod som kan punkt belysa min kompass jag har i golvet .... ska bara belysa den o inte golvet brevid .

Mvh Jens
 
  • meg_platta_004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
12V halogenspotar finns med spridning mer till 10 grader , vilket ger ett koncentrerat ljus.Det beror lite på var och hur långt ifrån spoten placeras hur ljusbilden blir.
 
Köp en pinspot med halogenlampa. Finns i diskoaffärer. Rätt snygg armatur och jag tror det finns lampor med spridning endast 4°. Om inte detta räcker så ta en titt på par kannor. Dessa finns med skärmplåtar. Finns att köpa i butiker som säljer eller hyr ut ljus till konserer eller teater samt i vissa musikaffärer.

Snygg kompass föresten. Var har du hittat den och vad är det för diameter?
Jag tänkte göra ngt liknande i mitt parkettgolv, men jag har varit inne på att fräsa ut mönstret och sen fylla på med färg och sen avsluta med härdlack.
/CC
 
Ljuset sitter i taket precis ovanför kompassen  så  4° verkar ju kanon bra . kompassen har jag tillverkat själv ska kolla på någon affär som pysslar med ljussättningar o sånt diametern är ca 1000 mm .

Mvh Jens

 
Det finns juh som sagt spottar som man kan beskära ljuset på.. Men blir det en rund kägla eller fyrkantig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.