Hej.

I veckan började det rinna vatten från min Parca 318 kökspanna. Har haft pannan som enda uppvärming i huset.
Lyckas dock inte hitta en ny likadan panna. Problemet är att jag inte har plats i huset för något större än den pannan.

Någon som har förslag på en lösning på detta problem?

Vad tror ni annars man ska satsa på för uppvärming?
Bor i norrland, med rätt kalla vintrar. Är osäker på om en jordvärmepump skulle klara att leverera den temperatur jag behöver på elementen under riktigt kalla perioder.

Att bygga ett pannrum och lägga kulvert blir en väldigt dyr investering då det krävs acctankar, panna, skorsten, pumpar osv. Kan man klara sig med en luftvärmepump samt stödelda i kanske en kamin riktigt kalla dagar?
 
Luft/vatten och stödelda i en bra kamin. Då har du värme även om du inte är hemma och effekten på luft/vatten har precis som luft/luft utvecklats kontinuerligt. Och när du är hemma så har du nåt att elda i liksom idag.
 
Krilleman
D daggeqz skrev:
Hej.

I veckan började det rinna vatten från min Parca 318 kökspanna. Har haft pannan som enda uppvärming i huset.
Lyckas dock inte hitta en ny likadan panna. Problemet är att jag inte har plats i huset för något större än den pannan.

Någon som har förslag på en lösning på detta problem?

Vad tror ni annars man ska satsa på för uppvärming?
Bor i norrland, med rätt kalla vintrar. Är osäker på om en jordvärmepump skulle klara att leverera den temperatur jag behöver på elementen under riktigt kalla perioder.

Att bygga ett pannrum och lägga kulvert blir en väldigt dyr investering då det krävs acctankar, panna, skorsten, pumpar osv. Kan man klara sig med en luftvärmepump samt stödelda i kanske en kamin riktigt kalla dagar?
D daggeqz skrev:
Hej.

I veckan började det rinna vatten från min Parca 318 kökspanna. Har haft pannan som enda uppvärming i huset.
Lyckas dock inte hitta en ny likadan panna. Problemet är att jag inte har plats i huset förnågot större än den pannan.

Någon som har förslag på en lösnin
Vad tror ni annars man ska satsa på för uppvärming?
Bor i norrland, med rätt kalla vintrar. Är osäker på om en jordvärmepump skulle klara att leverera den temperatur jag behöver på elementen under riktigt kalla perioder.

Att bygga ett pannrum och lägga kulvert blir en väldigt dyr investering då det krävs acctankar, panna, skorsten, pumpar osv. Kan man klara sig
hejsan har en norah 318 25 kw helt ny i plasten om du är intresserad?
 
D daggeqz skrev:
Hej.

I veckan började det rinna vatten från min Parca 318 kökspanna. Har haft pannan som enda uppvärming i huset.
Lyckas dock inte hitta en ny likadan panna. Problemet är att jag inte har plats i huset för något större än den pannan.

Någon som har förslag på en lösning på detta problem?

Vad tror ni annars man ska satsa på för uppvärming?
Bor i norrland, med rätt kalla vintrar. Är osäker på om en jordvärmepump skulle klara att leverera den temperatur jag behöver på elementen under riktigt kalla perioder.

Att bygga ett pannrum och lägga kulvert blir en väldigt dyr investering då det krävs acctankar, panna, skorsten, pumpar osv. Kan man klara sig med en luftvärmepump samt stödelda i kanske en kamin riktigt kalla dagar?
 
  • Informationsetikett från Enertech AB med tekniska specifikationer för en enhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du sålt den?
 
E Erikforsen skrev:
hejsan har en norah 318 25 kw helt ny i plasten om du är intresserad?
Jag är intresserad av den..0730336852 Ulf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.