Hej !

Är det någon som har tips på återförsäljare av Pelletskaminer i Stockholm?

Tittar på alternativet pelletskamin som komplement till direktverkande el. Ev en helkonvertering men snarare det första.

Tacksam för tips!

mvh Olof
 
... inte Sthlm ... men jag hade väldiga problem med att nå Narvells som tydligen har lagt beslag på flera intressanta pelletskaminer ...

Jag köpte min pelletskamin direkt från Norge - samma som Narvells har men inte vill svara på ... dessutom fick jag den till ett betydligt lägre pris inkl moms och frakt!

Jag kommer att köra min endast för rumsvärme som komplement till eluppvärmda golv.
 
yonna skrev:
... inte Sthlm ... men jag hade väldiga problem med att nå Narvells som tydligen har lagt beslag på flera intressanta pelletskaminer ...

Jag köpte min pelletskamin direkt från Norge - samma som Narvells har men inte vill svara på ... dessutom fick jag den till ett betydligt lägre pris inkl moms och frakt!

Jag kommer att köra min endast för rumsvärme som komplement till eluppvärmda golv.
Tack för ditt svar. Pelletsbranschen är inte så tillgänglig tyvärr. vilken kamin blev det? Hur är ditt hus? (storlek, planlösning..)
 
Har ett för nybygge mycket litet hus - 106 kvm med öppet ljusschakt till takvåningen. Vid bygget las extra rördragning med separat liten fläkt för 'rundforsling' av kaminens varmluft då planlösningen i bottenvåningen inte är öppen. Jag valde EcoBaby som skall klara 120 kvm boyta och den är placerad i vardagsrummet. Skorsten vid yttermuren går upp 120 cm över takfoten (taket har 50 graders lutning).
 
Är också sugen på en ECOBABY, var i Norge köpte du den och till vilket pris?
 
Hemmakatten skrev:
Kul om min info är till hjälp. :)

Generalagenten för Wodtke i Sverige är totalt värdelös att ha att göra med. Fick absolut ingen info från dem (Narvells). Fick skriva till Wodtke i Tyskland. Fick kontakt med Energihuset i Norge (www.energihuset.com) som har varit föredömliga och skickat massor med information och kommit med råd och tips. De har även väldigt mycket information på sin hemsida och man kan ladda ner manualer och information. Vi köpte dessutom vår kamin från Norge. De hade och har fortfarande en kampanj med 20% rabatt på vattenmantlade kaminer (jag fick även 20% på tillbehören). För oss innebar detta att priset blev 30% billigare än om vi hade köpt motsvarande i Sverige. :)
Jag saxar Hemmakattens inlägg - läs hela den tråden. Min EcoBaby blev knappt 5000 billigare än om köpt i Sverige. Installationen är enkel men den är ännu inte besiktigad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.