Hej,

Har ett utrymme i mitt nya kök där jag hade velat sätta två ankarkrokar för att hänga handdukar osv. Kan man göra detta eller finns det risk att bänkskiva spricker? Finns det några alternativ till att skruva?

Jag kan inte mycket om sånt här så alla tips mottages tacksamt!
 
  • Kökets hörna med grå bänkskiva, vit skåpslucka och trägolv, potential för ankarkrokar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med vit inbyggd diskbänk och skåp, uppmärkt område för potentiell placering av ankarkrokar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns krokar med klister på baksidan.
Har i badrummet på kakel.
Sitter kvar efter 7 år.
 
  • Gilla
Silver78
  • Laddar…
J Johan Lindell skrev:
Finns krokar med klister på baksidan.
Har i badrummet på kakel.
Sitter kvar efter 7 år.
Ja jag har tittat på det alternativet också, men tyvärr hittar jag inte självhäftande i ankarkrokar som är mässingfärgade vilket jag gärna vill ha
 
Dubbelhäftande tejp på favoritkrokarna?
 
  • Gilla
fmk00
  • Laddar…
Köp de som du vill ha och limma dit dom. Kör tvåkomponentslim så sitter dom. Rengör med träd först. Om det är för liten anliggningsyta på baksidan tar du således två korta maskinskruvar och en smal mutter på baksidan som du sätter där skruvhålet är. Skruven får inte gå igenom muttern på baksidan. Limma.
 
  • Gilla
fmk00
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Köp de som du vill ha och limma dit dom. Kör tvåkomponentslim så sitter dom. Rengör med träd först. Om det är för liten anliggningsyta på baksidan tar du således två korta maskinskruvar och en smal mutter på baksidan som du sätter där skruvhålet är. Skruven får inte gå igenom muttern på baksidan. Limma.
Tack för utförligt svar, blir att jag kör på detta!
 
Träd skall var t-röd så du får bort fettet.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.