Som rubriken säger -önskar få en bild på sidan/sidorna i AMA som visar hur man får skarva plåtbleck. I det här fallet gäller det överbleck över långt fönsterparti samt ett underbleck som går runt ett hörn.
Plåtslagaren har lagt 5mm överlapp i hörnen, inget lim eller nitar så det glipar ordentligt där och dom långa plåtarna är bara skarvade med den ena plåten lagd över den andra med överlapp på ca 30-50mm på olika ställen. Samma där, inget lim eller nitar, ingen fals som går in i varandra och håller ihop plåtarna.
Vore tacksam om man kan få en eller ett par bilder från AMA som jag kan visa plåtslagaren.
 
Ronny kan jag få se bild på ditt arbete. Ska göra samma sak i vår och undrar lite hur jag ska bära mig åt. Tack på förhand.
 
Immobil Immobil skrev:
Jag brukar göra på detta viset och det har fungerat:
[länk]

Denna hörnblecksvarianten har jag inte testat, men den borde fungera:
[länk]
Ja precis. Det är något liknande jag tänkt mig. Det jag behöver är dock ett utdrag ur Hus AMA så jag kan visa plåtslagaren svart på vitt att han gjort fel.
 
Om du behöver visa plåtslagaren hur han skall skarva ett fönsterbleck , så bör du överväga att byta plåtslagare

Har tillgång till en plåt Ama , men kan inte lägga upp då det är skyddat med upphovsrätt.
Men kan säga att det skall vara minst 100 mm överlapp i skarven samt omslag på plåten så det inte är råkant synligt .
Dock är Ama endast rekommendationer , glöm inte det . Behöver inte gälla om det inte framgår i kontrakt
 
Redigerat:
  • Gilla
Nickesågen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.