• Gilla
Herr Kortslutning.
  • Laddar…
Rätt dåligt kan tyckas. Framgår ganska tydligt när man beställer att man kan välja olika glas. Har själv handlat mina fönster från Sparfönster. Nu fick ju kunden en produkt denne faktiskt inte har betalat för.
 
Jo erbjudande av byte tycker man borde räcka i det här fallet. Samtidigt behöver de nog vara tydligare med informationen. Det går ju att hitta lite udda fall där dörren faktiskt är okej.
 
Q
F falkn skrev:
Rätt dåligt kan tyckas. Framgår ganska tydligt när man beställer att man kan välja olika glas. Har själv handlat mina fönster från Sparfönster. Nu fick ju kunden en produkt denne faktiskt inte har betalat för.
Lite offtopic, Är kvaliten bra på deras fönster? kollat lite på deras trä alu och de verkar ha bra pris.
 
Q jope84 skrev:
Lite offtopic, Är kvaliten bra på deras fönster? kollat lite på deras trä alu och de verkar ha bra pris.
Jag har bara ett trä/alu som jag dessutom inte monterat ännu så kan inte uttala mig om just dem. Jag har rena träfönster med spröjs (21 st.) i övrigt. Väldigt fin kvalité och vi är väldigt nöjda. Jämförde mycket med Elitfönsters motsvarighet. De ingår dessutom i samma koncern (Inwido). Priset lägre och kvalitén högre.
 
Redigerat:
  • Gilla
Qwerty952
  • Laddar…
Sparfönster är helt okej.
 
S
Jag har ett par sparfönster som är ett dryg år gamla nu.
Nu har de ju inte suttit uppe särskilt länge men för priset är jag ändå väldigt nöjd såhär långt.

Köpte
Två små vridfönster till toalett.
Två större vridfönster.
En altandörr
Ett stort fönsterparti från golv till tak.

Det som var lite meckigt var plåtarnas infästning i botten, som enligt beskrivningen inte kunde monteras i efterhand utan skulle ske vid inplacering av fönstret
 
Köpte du Alu/trä? Det gick att trä in underblecket på undersidan. Tätade även med våtrumssilikon för att för få det helt tätt.
 
A
Jag har handlat av sparfönster, ok grejer.

Jag tycker det är bra att de fick pröjsa, är vansinnigt trött på alla firmor som säljer undermåliga produkter (till och med otillåtna) med hänvisning till att man kunde göra ett tillval och därmed följa lagen.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
S
Silver78 Silver78 skrev:
Köpte du Alu/trä? Det gick att trä in underblecket på undersidan. Tätade även med våtrumssilikon för att för få det helt tätt.
Japp det gjorde jag.

ja jag lyckades få in blecket men det var lite omständigt om det var ont om plats, vilket det var med gammal tegelfasad.
 
Men sen är det ju konstigt att man ens kan välja en viss glastyp när bröstningshöjden är lägre än 60 cm. Varför chansa som företag? Sen vet man ju inte heller om de som tar emot beställningarna har koll på reglerna.
 
  • Arg
  • Gilla
seniorkonsult och 1 till
  • Laddar…
Man kan tex ha ett räcke på insidan. Det finns tillfällen när det är okej. Men det borde ju vara ett tydligt val att köpa något som i många fall inte är enligt reglerna.
 
Q
Silver78 Silver78 skrev:
Men sen är det ju konstigt att man ens kan välja en viss glastyp när bröstningshöjden är lägre än 60 cm. Varför chansa som företag? Sen vet man ju inte heller om de som tar emot beställningarna har koll på reglerna.
Antagligen säljer de till flera marknader och därav inte reflekterar över det.
 
Q jope84 skrev:
Antagligen säljer de till flera marknader och därav inte reflekterar över det.
Kan vara så. Men sidan är svensk. Den borde anpassas enligt svenska regler.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
S
De ingår ju dessutom i samma koncern som Elitfönster så detta borde de ha koll på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.