Evangeline:
Såg igår att ett par delar huskropp hade kommit till eran tomt.Fascinerande att det verkligen blir ett hus! Man é ju inte lite otålig i sin väntan på egna huskroppar :)

/bebben
 
Såg också dessa delar.Funderade ett tag på om jag skulle ta dom och ställa hos mig istället ;D Vill ju ha dé nu!
 
;D Ja nu känns det att det är på riktigt. Jag och min sambo har dregglande stått och tittat på de röda Älvsbyhusskynkena. Tänk att under där så finns vårt "slott". Helt underbart. Och vänta bara...snart har ni sådana också=) ::)
 
Bebben!! E du vaken??  :)
Hur har ni det med tv-mottagning i grannskapet?? Vanliga analoga marknätet alltså...
Här i Grönhultsområdet är det helt hopplöst att få bra bild utan antennförstärkare.
 
Nu é jag vaken :) Ont om bredband i vagnen :surprised:

Tv ja, det där med mottagning beror ju väldigt mycket på hur högt upp du sätter antennen i förhållande till övriga hus och hinder från din antenn till sändaren. På våran lilla kulle hade vi klart godkänd analog-bild, den digitala/marksända blev därmed nästan perfekt!

Som sagt, det är ju brudaremosse-masten vi får signal ifrån så kila ut till tomten och syfta mellan den och brudare-masten (västerut) så kan du nog bilda dig en ungefärlig uppfattning om signalförhållandena. Ju mer "skit" mellan dig och masten.... :(
 
Okej, där vi bor i dag måste vi köra mot Borås-antennen vilket resulterar i halvkass kornig bild, uppblandat med starka reflektioner från Brudarmossen. M.a.o. skit in, skit ut :(
Vår nya tomt verkar dock ha tämligen fri syn åt väster så man får väl hoppas på det bästa då. Å andra sidan kör jag digitalt marknät oxå.
 
Blir det inte bra med normalhög antenn-mast så kan man ju alltid höja den en 5-10 meter till ;D

Låter iallafall som om ni kommer att få en klar förbättring!
 
bebben skrev:
Blir det inte bra med normalhög antenn-mast så kan man ju alltid höja den en 5-10 meter till  ;D
Hehe, det skulle nog bli poppis hos grannarna!! ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.