Tänker montera en ipad på väggen.
Där den ska sitta finns idag en dubbeldosa infälld. I dosan finns idag en panel för styrning av cirk.pump, men den ska byggas om. Men det blir kanske en annan tråd av det.

Det finns 230V till dosan.

Har googlat lite efter en usb-laddare för fast montage, men lyckas inte hitta någon.
Är det någon här som hittat en laddare som kan ligga i en dosa, med 230V plint och USB på andra sidan?
Bör vara 2 A ut då ipaden ska vara igång hela tiden.

Alternativt är att sätta extra isolering på FK, montera ett uttag och sätta i en smidig laddare. Det bör få plats i dubbeldosan.
 
googla ipad wall mount
 
Det finns alla möjliga. Jag vet att elko har i alla fall, men jag är rätt säker på att tex Jula har om man vill ha lite billigare. De är nämligen snordyra!
 
Det finns inte. Du kan nämligen inte ha sekundärsidan i dosan utan rätt isolation. Men det finns ju USB laddare för fast installation.
 
joakim_j joakim_j skrev:
Här finns ett gäng: [länk]

Och på Jula: [länk]
Tack för svar. Men det var inte ett sånt jag ville ha.
Tänk krets med 230V plint.
 
fgo fgo skrev:
Tack för svar. Men det var inte ett sånt jag ville ha.
Tänk krets med 230V plint.
Jag läste just ditt första inlägg igen, men jag måste erkänna att jag inte alls förstår vad det är du vill ha. Hur menar du 230V plint?
 
Likande sån här lösning.
Men inte "kinakvalitet"
Kretskort för USB-laddare som konverterar AC till DC, med specifikationer och mått angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och du vill fälla in den i en apparatdosa? Då fattar jag inte varför du inte kan köpa tex Elkos? Den har ju också en "plint" för 230 V (som alla vägguttag). Vill du bara ha själva kretskortet går dev kanske att få ut, men om du ändå skall fälla in den så förstår jag inte varför du skulle vlja göra det?

Om du kollar tex här så ser du "plinten" där man ansluter L och N, och sedan har du ett USB-uttag där du kan koppla in din iPad.

Men jag kanske fortfarande inte förstår vad du vill ha, egentligen.
 
Tänk på att en iPad måste köra minst iOS 11.3 för att batteriet inte skall ta skada av ständig laddning. Jag har sett ett otal ”kiosk-iPad:ar” med svullet batteri p.g.a. permanent laddning. En del löste problemet med tidur på laddningskabeln. Nyare iOS har dock en inbyggd funktion för att hantera det.

https://support.apple.com/sv-se/HT208710
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Och du vill fälla in den i en apparatdosa? Då fattar jag inte varför du inte kan köpa tex Elkos? Den har ju också en "plint" för 230 V (som alla vägguttag). Vill du bara ha själva kretskortet går dev kanske att få ut, men om du ändå skall fälla in den så förstår jag inte varför du skulle vlja göra det?

Om du kollar tex här så ser du "plinten" där man ansluter L och N, och sedan har du ett USB-uttag där du kan koppla in din iPad.

Men jag kanske fortfarande inte förstår vad du vill ha, egentligen.
Har ritat en liten bild med skillnaderna som blir.
Skiss som visar en vägg, dosa, laddkabel, laddare och iPad i olika färger för att illustrera rumsutrymmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå är vägg
Röd dosa
Orange laddkabel
Gul laddare
Grön iPad

Problemet är att iPaden hamnar långt utanför väggen med den laddaren du föreslår. Gissar på ca 3cm ut från vägg.

Vill ha den så nära vägg som möjligt.
Får jag till lösningen jag tänker hamnar jag på 5-7mm ut från vägg.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Ah, OK, nu fattar jag (långt om länge). Ja, då vet jag inte exakt. En variant är ju att köra med ett sådant uttag jag länkade och en vinklad kontakt, typ en sådan här.

Annars är nog det enklaste att göra en fulinstallation, med en honstickkontakt på en RKK och en vanlig iPad-laddare typ.
 
Se på tusan!
Den där kabeln blir ju perfekt.

Ja lättast är nog att köra en fuling med hona i dosan.
Då kan jag få till någon snygg ram också.
 
Byt ut uttaget och installera en iport launchport istället. Till det har du ett case till din iPad. Laddning sker via induktion.

Kvinna som placerar en iPad på en iPort Launchport för induktionsladdning på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oj den var ju inte gratis!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.