Åpropå tomter och Västra Önneröd ;

Jaha, då var vårt gamla hus äntligen rivit! 5 tag med skopan på grävmaskinen och 20 minuter senare låg hela klabbet inuti den gamla grunden. Nästa måndag börjar grunden till det nya huset ta form.

Hoppas att det löser sig för er som vill ha en tomt i området, vi själva trivs såpass bra så att istället för att sälja och leta ny tomt/köpa begagnat så river vi och bygger nytt på befintlig tomt.

v.7 kommer huset
v9 får vi nyckeln

/roland
 
Aloha!

Hmm, det börjar närma sig... Vi står fortfarande som reserv men bör få besked under veckan!!

Jag hör av mig.

Roland, var ligger eran tomt någonstans?? Vilken väg? Jag har inte sett så många fallfärdiga kåkar i området...  :)
 
ulan:
Om du tar dig till Lundsmossevägen (norra delen) så hittar du krigsskådeplatsen :)
Nja, huset som rivits var inte fallfärdigt på ngt vis (men bara på 58kvm), men efter noggrant övervägande så valde vi att bygga nytt istället för att renovera/bygga till.

/bebben
 
Aha, jag har dett att dom smäller upp någon kåk allra längst norrut på Lundsmossevägen (på bergsknallen) i lösvirke. Är det mellan den och den stackaren som fick sin stora gran nedblåst för ett par veckor sedan?? :-/
 
Ulan:

Japp helt rätt! Nu finns inte "den lilla röda" stugan kvar.

Vad gäller granen så skall dom inte klaga, den kunde ju fallit åt andra hållet (rakt in i barnkammaren). Nu var det ju endast teleledningen som rök, som tur var! Dom försökte övertala kommunen och telenätsägaren + elbolaget att ta ned den redan innan stormen, dock med klent resultat :(
Vet inte ens om man kan få nätägaren att ta ned träd som står på ens egen tomt :-/
 
Är det ett liv i husvagn nu då? Själva väntar vi ju bara..... Snart dags kolla på tillval dock :)
 
"Man ska ha Husvagn"....

Det funkar ju faktiskt så länge man vet att man skall flytta in i nytt efter en begränsad tid.

Men jag fattar inte dom som säger att: "det är sååå mysigt och trtevligt med husvagn"
Trångt, bökigt, gungigt, white trailer thrashigt är vad jag tycker :)
 
Bebben å Kermit, hoppas allt är bra! Jag var och hämtade ut alla dokument på min blivande tomt igår på kommunen. Nu är man på G!!!

En fråga till er: När kommunen drog in massa ledningar, VA å sånt, vet ni då om det drogs in fiber för bredband och kabel-TV??
 
Ulan:
Det jag vet är att Fjärrvärme finns(iaf vid vår tomt då vi skall ha det.)

Sen finns kabelTV i bostadsrättsområdet nedanför, men hur det är uppe hos "oss" vet jag inte. Fiber finns tydligen till skolan längre ner, men Bebben kanske vet mer?
 
Nä, dom drog fiber ända fram till det nya dagiset utanför, men mig veterligen har inte jag ngn fiber i gatan utanför mitt :(
Det du kan få i dagsläget är 8mbit från telia samt 2mbit från några andra.

(precis tagit upp avloppstanken imorse + sågat ned en björk som stod där den nya grunden skall till :p)
Kan oxå meddela att berget i området (åtminstone på min tomt bitvis) är ngt slags skifferaktigt som man (inte jag tyvärr :()ibland kan gräva upp med skopan.

O just det: Grattis till tomten Ulan! Blev det nr:5?
 
Just det, fjärrvärme skall vara dragit till alla nya tomter.

/bebben
 
bebben skrev:
O just det: Grattis till tomten Ulan! Blev det nr:5?
Tackar!! :D Ja, det blev nr. 5! Planare tomt verkar vara svårt att få så den blir förhoppningsvis relativt lättbyggd.

Vem är det du bygger ditt nya hus med??
 
bebben skrev:
Just det, fjärrvärme skall vara dragit till alla nya tomter.

/bebben
Jajamen, fjärrvärme är framme vid tomtgräns, kostnad anslutning: 50ksek...
 
ulan skrev:
Vem är det du bygger ditt nya hus med??

Vi (dom) skall bygga ett 1½-plans Hjältevadshus med oinredd övervåning totalt 170kvm.

Vi fick in telefon i garaget idag, samt att vi nu har fått el i det nya fasadmätarskåpet!!! Nu é det "bara" till att börja gräva igen då :D

 
Hej alla Önnerödsbor=) Vårt hus kommer på plats på måndag. Då blir vi grannar allihop. Verkar vara ett gott gäng som håller till där uppe. Tror att vårt område kommer bli det finaste i hela Härryda Kommun=) Vi ses framöver. Och Ulan..grattis än en gång=) ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.