Bra att hon sa nej.....då slipper du betala överpris för en tomt. Tänk på att anslutningsavgifterna för bla väg blir dyrare vid avstyckning. Du kommer tjäna upp till en halv mille på att köpa kommunal tomt. Ha lite tålamod bara=) ;)
 
Ja, det är väl risk för att de vill ha ordentligt betalt...
Annars hade jag räknat med avstyckningsavgifter på ca. 20ksek och va/väg-avgifter på ca. 140-160ksek...
 
Ulan:
På vilken plats står du i kön? Hur länge har du stått i kön?
 
Hallå Pär!

Jag har stått i 3½ år och har plats 320 i kön... Hamnade på plats 15 i tomt-tävlingen i Önneröd. Ev. skulle "tomt-tanten" få in 2 st. sökande till i efterhand, så sämst plats 17, m.a.o. tilldelning.
Är lite sugen på de tomterna utmed vägen. Har varit där och lyssnat runt lite och trafiken stör inte alls och så är det ju de soligaste och mest lättbyggda tomterna...

Hur ligger du till ? Hur har du valt bland tomterna?
 
Pär, är du intresserad av Backa-området, i Landvetter, så kan jag messa dig en tomt där?!
 
ulan
Jag tar tacksamt emot alla tänkbara tomttips! Jag ligger ju på plats 900-något i komunens kö och kommer inte få någon tomt därifrån på många år.....
 
Jaha, då kan man se i stjärnorna efter en tomt i denna omgång då. Blev plats 20 då de förlängde svarstiden p.g.a. att några ej hunnit skicka in inom den ordinarie svarstiden. Annars hade det blivit plats 15 och tilldelning. För j---igt!!! >:(
 
Tänk också på att det brukar vara ett OTROLIGT frånfall bland dem som anmält intresse för tomter.

Vi låg på plats ~450 i tomtkön när det delades ut 24 st tomter, det var runt 90 st som anmälde intresse, vi hamnade på 49:e plats och trodde inte vi skulle få någon tomt, men över 50% av de som anmält intresse hoppade av innan det gick så långt som till köp så innan tomterna var slut så hade hela intresselistan avverkats och det finns ändå en tomt kvar!

Så ge inte upp än! :)
 
Tack för ditt stöd Jesca_J!!!
Jag får i så fall den tredje "avhopparens" tomt... Man kan väl alltid hoppas  :)
Vart fick ni tomt då??
 
Tre personer lär säkert hoppa av så du får nog en tomt iallafall. Kanske en som då är bättre än nummer 17 också som du själv skrev.. Lycka till!
 
Pär A skrev:
Tre personer lär säkert hoppa av så du får nog en tomt iallafall. Kanske en som då är bättre än nummer 17 också som du själv skrev.. Lycka till!
Ja, du har rätt Pär. Det är konstigt men det verkar som om det är ett bättre läge att stå på plats 18-20 än att hamna på 15-17 med kommunens eländiga system...
Jag hör av mig och berättar om fortsättningen!
 
Ojdå...jag har inte varit här inne på länge....men ulan då.....så ledsen jag blir. Hade sett fram emot att bli er granne.....
Hoppas några hoppar av så ni får en tomt ändå. *Håller tummar och tår*

Kramis
 
Samma här ;)
Men... skam den som ger sig. Jag hoppas att den tredje i den ordinarie kön som hoppar av, har en bra tomt att räcka över till mig!

Jag får besked om ungefär en månad.
Kramizzzar till dig med och god fortsättning!

/svävar i ovisshet (i en mild grad, med tanke på många andra)
 
Ulan...hur går det med tomt? Hör gärna av dig=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.