Hej!
Har ett företag i en gammal villa där 3 vuxna jobbar emellanåt. Inte ens 8-17 mån-fre utan lite sporadiskt veckovis. Det blir toppar och dalar beroende på orderingången. Ibland är vi 4-5; ibland bara jag där. Vattenförbrukning går uteslutande till några få WC besök och kaffekokaren som inte heller den slits ut. Dricker inte ens vatten ur kranen. Jag har duschat där högst 5 gånger på 3 år.
Förbrukning på 11 m2 i månaden enligt faktura vilket låter väldigt osannolikt. Har jag en läcka någonstans eller har missat en detalj? Det är ingen stor kostnad, förbrukningsavgiften ligger på drygt 27:-/m2 men jag blir inte klok på det. Fjärrvärmen är ju en helt annan sak, eller hur? Visst är de gamla radiatorerna på ett slutet system?
Dessutom, vad är "Dagvatten fastighet" och "Dagvatten gata"? Vi pratar månadsbelopp som ryms på en 20:a men vad är det?
Tack för att ni finns!
//Johan
 
En person gör av med ca 150-200 liter per dygn.
Det låter därför extremt mycket förbrukning.
verkar vara läck någonstans eller fel på mätaren.
ta kontakt med vattenleverantören.
 
Kolla så att avläsning av mätare är gjort. Kan vara så att de fakturerar efter en historisk förbrukning och antar att den fortsätter.

10 spolningar om dagen, 20 dagar i månaden ger kanske en kubik, inte 11.

Radiatorer, fjärrvärme mm ska inte förbruka nån volym vatten direkt, om det inte läcker och det fylls på automatiskt.

Dagvatten är regnvatten som tas om hand av avloppet. Faktureras som fasta avgifter ofta. Kan vara en idé att kolla så du verkligen använder det om du bryr dig om kostnaden. Ibland ligger den med trots att man inte ens är ansluten till kommunens dagvatten...

Men, kolla mätaren och se vad förbrukningen är i verkligheten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.