Klart det går. Men träna innan. Det skall ju helst bli tätt också.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag har en rostfri spapool, men den är svetsad av ett proffs.
För mig att plåten 2,5mm syrafast gick på 25000:- för svetsningen betalade jag 10.
Min svetsades i en industri som just svetsar just rostfria tankar, då har man tillgång till bra svets, lyftverktyg och betningsvätska.

Hade inte gjort det själv.
hur stor är den? Är den rund?
 
J j-o75 skrev:
Om det stämmer skulle ju ingen på detta forum klara något alls? Jag kan svetsa. jobbade med det i fem år, men jag har inte gjort något som en pool.
Att du jobbat med att svetsa gör väl det lite lämpligare, tänkte mer att det är olämplig
för en nybörjare.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Klart det går. Men träna innan. Det skall ju helst bli tätt också.
Jo att det blir tätt är ju en förutsättning. Tänkte mer om någon hade testat så att man kunde få lite råd om hur dom gjorde med allt runt omkring också.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Låter ju utmärkt kul!

Problemet är väl att rostfritt är ganska dyrt och det är väl ingen som skänker bort det för skojs skull?

Titta lite på vedpool, så kan du få inspiration!

Vad är det för plåt föv?
plåten måste för övrigt vara 1.4404 minst antar jag. Det var en av sakerna jag tänkte fråga om någon visste.
 
J j-o75 skrev:
hur stor är den? Är den rund?
Inte så rund
Rektangulär grå betongkonstruktion som liknar en fundamentgrop eller pool utan vatten, sett ovanifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvadratiskt spabad utomhus med belysta kanter i skymningen på en träterrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
emma0165 och 7 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Det borde ju funka om man vill ha en bra balja som håller sig?
Så tänker jag också.
De hade en varmvattenbassäng på kallbadet i Båstad i RF, verkar schysst.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Inte så rund
[bild] [bild]
riktigt snygg.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Så tänker jag också.
De hade en varmvattenbassäng på kallbadet i Båstad i RF, verkar schysst.
Jag har inte bestämt metod än, men är väldigt sugen på en pool. alternativet är ju att köra med liner som så många andra, men det känns ju också lite bökigt och inte helt lätt att få bra. Dessutom är det ju inte jättebilligt heller.
 
J j-o75 skrev:
Ja man måste ju ha rostfri tråd. Annars blir det väldigt obra..
Ja, naturligtvis det trodde jag inte behövde nämnas. Det tenderar att rosta ändå om man inte gör rätt.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Bilder från svetsningen,
Metallkonstruktion på ett arbetsbord inne i en verkstad, resultat efter svetsningsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor metallkonstruktion i verkstad med synliga svetsfogar och lyftanordning overhead.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort metallföremål hänger i verkstad under svetsning med svetsutrustning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor metallkonstruktion på träpallar i en verkstadslokal, resultat av ett svetsningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyss svetsat stålkonstruktion på träpall i en industrihall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Perplexed och 6 till
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Bilder från svetsningen,
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Fördel att ha en rejäl lyft i alla fall..
 
  • Gilla
Harrison
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Jag har inte bestämt metod än, men är väldigt sugen på en pool. alternativet är ju att köra med liner som så många andra, men det känns ju också lite bökigt och inte helt lätt att få bra. Dessutom är det ju inte jättebilligt heller.
.....men jag kan garantera att rf svetsning inte är något för dig om du tycker att en liner är svår att få bra. Eller omvänt om du vill.....det är inte svårt att få en liner bra om man är normalhändig.....:)
 
MathiasS MathiasS skrev:
.....men jag kan garantera att rf svetsning inte är något för dig om du tycker att en liner är svår att få bra. Eller omvänt om du vill.....det är inte svårt att få en liner bra om man är normalhändig.....:)
Ok. Jag har aldrig ens sett hur man fixar en liner i verkligheten. Men om det är lätt så lamm man ju överväga det också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.