Hej.

Kan någon tipsa om någon byggfirma eller liknande som kan kontrollera vår krypgrund?
Vi har byggt om köket och märker nu att golvet sviktar en det speciellt i ena halvan av köket. Vi har krypgrund men bjälkarna är täckta med skivor underifrån så vi kan inte direkt se själva hur det ser ut. Behöver därför hjälp av någon som kan detta :)

Skicka gärna några tips. Vi bor i Helsingborg.

Tack på förhand.
 
Inget tips för just Helsingborg, men en sådan här uppgift bör vilken byggfirma som helst kunna hjälpa till med.
Går det inte komma in undertill, så får man ju börja riva ovanifrån..
 
GoForIt GoForIt skrev:
Inget tips för just Helsingborg, men en sådan här uppgift bör vilken byggfirma som helst kunna hjälpa till med.
Går det inte komma in undertill, så får man ju börja riva ovanifrån..

Det trodde jag också men har kontaktat flera och antingen har de sagt nej eller inte svarat alls. Fick inte heller napp via proffs.se
 
R
T tamme82 skrev:
Hej.

Kan någon tipsa om någon byggfirma eller liknande som kan kontrollera vår krypgrund?
Vi har byggt om köket och märker nu att golvet sviktar en det speciellt i ena halvan av köket. Vi har krypgrund men bjälkarna är täckta med skivor underifrån så vi kan inte direkt se själva hur det ser ut. Behöver därför hjälp av någon som kan detta :)

Skicka gärna några tips. Vi bor i Helsingborg.

Tack på förhand.
Prova stötta upp golvåsar från krypgrunden så kanske det blir mindre svikt.
 
R Rillsan skrev:
Prova stötta upp golvåsar från krypgrunden så kanske det blir mindre svikt.
Min tanke precis men det är inget jag kan göra själv så därför behöver jag nån som kan. Men he fått ett par tips på namn :)
 
R
T tamme82 skrev:
Min tanke precis men det är inget jag kan göra själv så därför behöver jag nån som kan. Men he fått ett par tips på namn :)
Okej
Det funkade annars bra för mig att lägga ut marksten med lite takpapp ovan- kila emellan trästolpe mellan marksten och ås, använd slägga och ev en liten domkraft.
 
  • Gilla
tamme82
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.