Hej!

Önskar förslag på åtgärd (och arbetsbeskrivning) för att dölja glipa mellan två olika klinkergolv, samt mellan klinker-trägolv.
Glipa där olika klinkergolv möts vid dörröppning, med omatchande dörrfoder ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipa mellan grått klinkergolv och träimitationsklinker nära dörrfoder och korg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipa mellan mörk klinker och träklinkergolv nära köksskåp och dörrfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipa mellan mörkbrunt trägolv och grå klinkerplattor med synlig ojämn övergång och otillräckligt dörrfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En annan grej är att dörrfodret inte når ända ner till golvet, hur gör man det hela snyggt?
Glipa mellan vit klinker och mörkt trägolv med en ofullständig dörrfodring som inte når golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Glipa mellan vitt och mörkt klinkergolv vid dörröppning, dörrfodret når inte ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns tunna metallister i olika färger att köpa på de vanliga byggvaruhusen. Men när det är en stor glipa under dörrkarmen kan jag tänka mig att en vanlig tröskel blir snyggast.
[länk]
Hur fäster man en vanlig tröskel i klinker? Dubbelhäftande tejp eller liknande?
 
BirgitS
Den list vi har mellan klinker och parkettgolv kom nog med tejp (med skyddspapp ovanpå) förmonterad.
 
Just dörren så hade nog jag valt en tröskel som täcker skarven (Troligen köpt bredare och kapat ur själv) Limma med konstruktionslim eller en dubbelhäftande tejp. Gör man tröskeln tajt kan det gå att spänna den genom att justera ut karmen men då uppstår en risk för klappljud när man trampar på tröskeln.

Den andra är lim eller dubbelhäftade en lösning, om än jag gillar saker som är skruvade så finns där en skarv där jag definitivt skulle satt ett par skruv rakt ned - Med aktsamhet för eventuell golvvärme om det finns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.