Hej
Vi bor ett hus, fd sommarstuga, med trästomme på krypgrund, en enda våning. Golvet är ett spontant trägolv i orginal.

Jag tidigare fått ett ett parkettgolv, byggmax barlinek, (säga vad man vill) lagt med en golvvärmefolie under. Under golvvärmen lades en åldersbeständig plast. Om jag minns rätt var detta enligt instruktionerna från golvvärme fabtikanten.

Nu ska jag själv lägga ett likadant golv i en korridor. Korridoren är mitt i huset så här ska vi inte ha någon golvvärme.

Men nu är frågan om man trots det ska ha en åldersbeständig plast ovanpå golvplankorna?

Jag misstänker att golvet inte är helt rakt så lite lumppapp kanske jag oxå ska lägga ut. Jag gissar att den i så fall ska läggas först ovanpå golvplankerna och plasten sen i så fall?

Stort tack på förhand
Mvh
Fredrik

Mvh
Fredrik
 
Är det inte golvvärme så brukar man inte ha det men läs i monteringsanvisningarna så din garanti gäller.
 
Vad ska den plasten vara bra för?
 
Hej
Faktum är att jag inte hittar någon anledning till åldersbeständig plast i instruktionerna för golvvärme mer än att det står att den ska vara med. Här hade jag hoppats kunna kopiera in länken men lyckas inte. Jag sökte fram den på detta vis, 4:de träffen från aeservice.se: "golvvärme ebeco foil kit åldersbeständig plast"

Mvh
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.