Är det någon här som anmält sig till eller funderar på att anmäla sig till något sommarlopp under Cykelvasan veckan i augusti?
 
Får jag ordning på min trasiga nacke och arm till dess, tänkte jag cykla 90km. Vanliga eller öppet spelar ingen roll, då jag inte slår varken eget eller någon annans rekord.

Bara nyfiken, eller letar du samåkning/boende?
 
Hep Hep skrev:
Får jag ordning på min trasiga nacke och arm till dess, tänkte jag cykla 90km. Vanliga eller öppet spelar ingen roll, då jag inte slår varken eget eller någon annans rekord.

Bara nyfiken, eller letar du samåkning/boende?
Är mest nyfiken då jag själv cyklat loppet nästan varje år sedan starten. Läste nämligen på deras hemsida att de inte betalar tillbaka anmälningsavgiften om det blir inställt lopp på grund av smitta som Corona. Och då är frågan om man ens ska våga anmäla sig
 
P Putte 9497 skrev:
Och då är frågan om man ens ska våga anmäla sig
Vätternrundan ligger nog lite pyrt till med start i början av Juni. Cykelvasan kanske. Vi lär se de närmsta veckorna vilken spridning viruset får.
Känns inte riktigt som motionsarrangemang utomhus kan sprida virus till massor om de aktiva håller sig till egen dricka etc. Kontakt med funktionärer borde vara största smittspridaren.
 
Hela familjen funderar på att köra men visste inte att de lagt till den infon nu. Men hade oavsett avvaktat ett par veckor tills situationen stabiliserats. Nu är det ju fullkomligt vilda västern på alla håll och kanter.
 
Anmälde mig till 90km redan innan hysterin brutit ut. Dock inte bokat boende än.......
Återstår att vänta och se hur det artar sig.
 
Cykelvasan har ingen som helst Corona information på hemsidan. I deras regler för deltagande står det att de inte betalar tillbaka anmälningsavgiften om loppet blir inställt på grund av ett virus.

De vill däremot att man ska anmäla sig.
 
Om loppet blir av kommer risken för slutsålt vara exakt noll. Många lär fortfarande vara lagom oroliga och andra har missat att träna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.