Hej!

Det tar många år att ta sig fram i kön i Härryda...
Vad tror ni allmänt om väntetiderna för att få en tomt i Landvetter?? Är det inte så att de flesta söker sig till Mölnlycke?
Vilka platser ligger ni på som sökt tomt i Önneröd, över mitten ? (plats 300, 400, 500)??
 
står på plats 930 ungefär, stått där sen i våras.... tar gärna en tomt i Önneröd.

 
Pär A skrev:
står på plats 930 ungefär, stått där sen i våras.... tar gärna en tomt i Önneröd.
Jag snackade lite med "tomt-damen" på kommun och tydligen är det som så att ca. 90% söker i M-lycke :)

Lycka till Pär med ditt sökande!!!
 
90%, det var ju intressant att veta.

Av de 17 tomterna som komunen nu släppt i Önneröd är det max 11st som är intressanta, 6st ligger vid genomfartsleden. Priset är ju annars attraktivt, 500-575.000:- ink VA.
 
Ja, det känns kanske inte riktigt lika hopplöst då ju...
Hörde oxå att dom fick in ca. 180 st. intresseanmälningar på tomterna i Landvetter. Totalt står det drygt 1000 personer i kö!
 
Av de 17 tomterna som komunen nu släppt i Önneröd är det max 11st som är intressanta, 6st ligger vid genomfartsleden. Priset är ju annars attraktivt, 500-575.000:- ink VA.
Just det, de tomterna kanske inte har de "bästa" lägena men de är ju ändå plana...
 
Jag har en kompis som stått i kö i 10 år. Han är på plats 120 ungefär nu.
 
Vad trött jag blir... Summan av kardumumman blev att jag hamnade på plats 17 på de 17 tomterna i Önneröd  :-/
Jag hade hellre hamnat på 18-20. Vaffö då rå??
Jo, kommunen har ett system som går ut på att om någon av de 17 som får första tilldelningen tackar nej, vilket så gott som alltid händer, så får de från plats 18 o.s.v. första tjing på den tomt som de första tackade nej till.

M.a.o. så har de som hamnat bakom mig i kön astronomiskt mycket större chans att få en tomt som jag har som första, andra, tredje-val.

Ringde kommunen och gnällde lite men vad hjälpte det. Ordet som används är tydligen "krånglig administration"... Ok, det kanske man kan förstå med det är definitivt inte rättvist  >:(

Livet suger!!!
 
Men vad i.........det låter ju inte riktigt klokt! Det är ju fan att inte kommunen klarar av att inrätta ett rättvist system. Allt som har med kommunen att göra är krångel krångel och åter krångel. Hur som helst....jag tror faktiskt inte att någon av tomterna är dålig på något sätt. Så det löser sig säkert. Om inte annat så hamnar ni säkert uppe hos oss för de flesta väljer nog tomter längst in i området.

Kram på dig vännen=)

 
Ursäkta svordomen :-*
 
Evangeline skrev:
Ursäkta svordomen  :-*
Du är ursäktad min vän! ;)

Jag tänkte föreslå ett annat system vilket inte borde generera så mkt merjobb.

Det är ju egentligen bara att ta kön i turordning och bestämma att de skall infinna sig hos kommunen och skriva preliminära eller slutgiltigt kontrakt 1-2 dagar efter besked, om inte, gå vidare till nästa. Man har ju faktiskt redan haft ett antal veckor på sig att fundera...

Som det är idag så kommer ju ändå kommunen få gå vidare med de tomter som folk tackar nej till... ända tills de hittar någon som vill ha den aktuella tomten.

Hmm, får hem å trösta mig med en stänkare i kväll :'(
... E ju dock inte kört ännu, annars får la jag överklaga ::)

En bamse-kramizzz till dig me!!!

 
Mmmmm en riktigt god whiskey eller? :surprised:
 
Ja, har nog en ½ pava 12-årig GlennFoyle Highland Single Blended som står och skräpar i något hörn därhemma!! ;D

Jag har lagt fram mitt förslag för kommunen nu så får vi se om det ger effekt...
 
Spara den till era blivande grannar i stället så kan vi fira när ert hus är klart ;)
 
Evangeline skrev:
Spara den till era blivande grannar i stället så kan vi fira när ert hus är klart  ;)
Hehe, då lovar jag att köpa en ny!!!
Fick precis ett samtal från en markägare i Landvetter som tackade nej till mitt erbjudande om avstyckning och köp av en bit tomt...

Hon önskade mig i allafall en god jul :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.