Hittar inte tråden jag kluddade i sist i denna fråga så jag startar en ny. Finner prisnivån på det jag vill ha oerhört provocerande men är ändå öppen för ett verktygsköp för att hålla humöret uppe i dessa domedagstider.


Kan vi en gång till reda ut skillnaden på dessa och vilka alternativ som finns? 5lök för en hörselkåpa är ju galet.

Den gul/gröna är äldst tror jag, därefter kom den blå och senast härom dagen släpptes den gulblå som har andra öronkuddar om jag fattat rätt. Den gröngula saknar mobilapp.

Är det någon skillnad i ljudet vid musik eller tal på någon av dessa eller är det sak samma?


Gulblåa hörselskydd 3M Peltor WS Alert XPI med mikrofon och Bluetooth-funktion, visar pris och rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två par hörselskydd från 3M Peltor, ett grön/gult och ett svart/blått, båda med Bluetooth, mikrofon och prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fick ett par IsoTunes Pro i födelsedagspresent och tycker de täcker mina behov bra men då föredrar jag normalt in-ear både för headset och hörselskydd. De dämpar bra och musik/tel funkar bra. Nackdelen är att de inte har medhörning.
 
Honeywell har ett par som kostar 1500ish på bolist. Har ingen aning om kvalite, komfort eller ljudkvalite men kan vara värt att titta på. Zeklers version har bra ljud för musik men är mindre komfortabla än Peltor. Radioratten är kass på zekler och det går inte att stänga av medhörning vid samtal.

Finns några på Swedol som är ganska nya, hellbergs synergy, har inte provat dom själv men en kollega har dom och är nöjd.
 
Vet inte skillanden på dessa 3 utan att läsa mig till men de finns ju antingen WS Alert XPI eller WS alert XP

XPI = kan ha flera enheter uppkopplade tex om man har 2 telefoner, en jobb och en privat. Lite längre batteritid på denna om jag minns rätt med.

XP = kan ha en enhet uppkopplad, lite sämre batteritid.

Jag har själv XP och de funkar och fyller mina behov och då blir dom billigare med än XPI

https://www.netonnet.se/art/ljud-bi...XjHUpIlZHfO7lszTMwG-Gpsr8e06nky0aApFsEALw_wcB
 
Själv har jag ett par sådana här. Köpta via AliExpress ca 700 spänn. Funkar klockrent.
Bluetooth-hörselskydd märkt ZOHAN och PROHEAR på vit bakgrund, omnämnt som prisvärt från AliExpress.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
De neongröna är utan mobilapp. De mörkblå är med app, och rosa skal följer även med. Stöttar två olika cancerfonder. De nya med Sverigelogga har en annan sorts kuddar, gelfyllda istället för skumgummi. Det är typ allt.

Själv köpte jag de mörkblå och sålde de rosa skalen på Tradera för 700 (!) spänn, men det var ju före Coronakrisen.
 
XPI med app använder jag på jobbet. Ett rejält lyft från tidigare ws alert röda kåpor. App är inget måste för alla inställningar kan man göra med knapparna på kåpan.
När jag är själv ett helt nattskift (8 timmar) då har jag på mig dom nästan hela skiftet. Samtalen hörs väldigt bra i dom. Hade inte företaget betalat dom hade jag köpt dom ändå. Snåla aldrig på skyddsutrustning så köp riktiga grejer och framför allt använd alltid hörselskydd där det behövs, alltid om det så bara är för ett par sekunder!!!!!! Det är för många som har pip i sina öron.
 
Jag har ju ett par WS Alert sedan tidigare, men ljudet är ärligt talat piss och radion är en katastrof.....ska man köpa nytt för 4-5k vill man ju att det är MYCKET bättre. I det närmaste perfekt.

Försökte googla fram ett par Bose QC med ruggad utsida igår men dom har inget. Det är märkligt att det inte är hård konkurrens på detta område....
 
Måste vara felmärkt? Det är ju 1000 kronor mer än Ahlsells listpris...
 
Någon som har koll på Hellberg Xstream LD?
 
useless useless skrev:
Måste vara felmärkt? Det är ju 1000 kronor mer än Ahlsells listpris...
Är ahlsells listpris ink moms? Sen får man ju inte glömma att det finns rabattsystem på swedol också men inte lika höga % som ahlsell
 
Någon som har koll på vad som är rimligt att begära för ett par beg WS XP som varit i privat användning? Har även ny hygiensats liggande.

Köpte XPi-M och funderar på om det är lönt att sälja de gamla. :thinking:
 
R Robert-san01 skrev:
Någon som har koll på vad som är rimligt att begära för ett par beg WS XP som varit i privat användning? Har även ny hygiensats liggande.

Köpte XPi-M och funderar på om det är lönt att sälja de gamla. :thinking:
Sälj på tradera... Garanterat värt det....
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sälj på tradera... Garanterat värt det....
Har tyvärr inget Tradera konto. Annars är jag helt enig med dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.