ceson ceson skrev:
Woodcontrol i Tibro kan hjälpa dig med detta.
Om jag fattar det rätt så är det art.nr 799.064.00 du behöver 8mm spännhylsa till 6,35mm stål. Denna kostar 90:- men tyvärr verkar den inte finnas i lager men dem brukar ta hem snabbt.
[bild]

Fick svar nu, att dom jobbar inte med Festool bara CMT. Så dom hade inte något som kunde hjälpa mig.
 
B berne88 skrev:
Fick svar nu, att dom jobbar inte med Festool bara CMT. Så dom hade inte något som kunde hjälpa mig.
Bussningen är inte märkesspecifik. Den passar alla 8 mm spänntänger
 
G gls skrev:
Bussningen är inte märkesspecifik. Den passar alla 8 mm spänntänger


Stämmer han skicka igen, han hade missuppfattat. Men dom hade inte någon hemma, och fabriken är stängd:/ Så dom får inte lev på ett tag.
Fler ställden?
 
B berne88 skrev:
Stämmer han skicka igen, han hade missuppfattat. Men dom hade inte någon hemma, och fabriken är stängd:/ Så dom får inte lev på ett tag.
Fler ställden?
Toolbox, Toolab, Linden`s verktyg
 
Du kan låna av mig, om det inte är ett evighetsprojekt. En helg eller så går bra.
 
G gls skrev:
Du kan låna av mig, om det inte är ett evighetsprojekt. En helg eller så går bra.
Det var hyggligt, var bor du?
Behöver väl köpa mig en, hitta ett perfekt kit på amazon i 9st delar med alla möjliga mått. Men dom skicka inte till sverige:(
men jag håller på att leta vidare. Vad är det rätt ordet för dom är det spännhylsa?
 
Var hos woodcontrol nu och som sagts så stoppades leveranserna från fabriken idag men det finns mycket godsaker på lager.
Men jag tog en katalog om du vill ha? Skicka ett PM. Isf.
 
När det gäller frässtål och tillbehör brukar jag alltid först titta på Wealden Tool. Deras stål är generellt av bra kvalitet och priserna hyfsade.
Reducerhylsan TA4 1/4" (6,35 mm) -> 8 mm är nog det du söker:
https://www.wealdentool.com/acatalog/Online_Catalogue_Collet_Reducer_Sleeves_166.html
Tyvärr så verkar den vara "out of stock" för tillfället.

Det är inte omöjligt att jag har en sådan hylsa över, tror jag råkade beställa dubbelt av misstag.
Jag kan kolla om du är intresserad, skicka PM isåfall så kan du nog få köpa den till självkostnadspris + porto.
 
B berne88 skrev:
Det var hyggligt, var bor du?
Behöver väl köpa mig en, hitta ett perfekt kit på amazon i 9st delar med alla möjliga mått. Men dom skicka inte till sverige:(
men jag håller på att leta vidare. Vad är det rätt ordet för dom är det spännhylsa?
Utanför Kungälv
 
jac jac skrev:
När det gäller frässtål och tillbehör brukar jag alltid först titta på Wealden Tool. Deras stål är generellt av bra kvalitet och priserna hyfsade.
Reducerhylsan TA4 1/4" (6,35 mm) -> 8 mm är nog det du söker:
[länk]
Tyvärr så verkar den vara "out of stock" för tillfället.

Det är inte omöjligt att jag har en sådan hylsa över, tror jag råkade beställa dubbelt av misstag.
Jag kan kolla om du är intresserad, skicka PM isåfall så kan du nog få köpa den till självkostnadspris + porto.
ska kika in deras hemsida, letar även efter ett stål. Kan se om dom har ett sådant, som inte kostar över 1000kr.
Skickar dig även ett PM
 
Jag tror att även jag har en reducerhylsa över, så blev det ingen affär med jac så kan du skicka mig ett PM också.
 
Dubletthylsa funnen och PM skickat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.