G
prototypen prototypen skrev:
Om det var typ magsjuka som detta Corona orsakade skulle jag förstå TP hamstringen.
Nu borde väl folk hamstra PN (pappersnäsdukar) i stället.
Protte
Jag använder toapapper för att rensa snoken, PN är oftast jättetunna och enorma.
 
Fabrik för tillverkning av toalettpapper med texten "COVID-19 FOUND IN TOILET PAPER" på nyhetsbanner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Sprid inte sådant, någon kan tro på det.
 
  • Gilla
Collie
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Sprid inte sådant, någon kan tro på det.
Men det är ju sant, det står ju på internet!:rofl:
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Hörde att ekonomichefen på bryggeriet som brygger Corona, var beredd att betala 3 MDR USD till WHO om dom byte namn på viruset till Bud Light...
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
breakman och 4 till
  • Laddar…
S swe.jocke skrev:
Hörde att ekonomichefen på Anheuser-Busch, som ju brygger Corona, var beredd att betala 3 MDR USD till WHO om dom byte namn på viruset till Bud Light...
Jag vill inte var en glädjedödare.
Men Aneheuser-Busch är de som brygger Bud...;)

Men jag tyckte den var rolig ändå.(y)
 
G
Absolut Vodka-bolaget erbjuder sprit till tillverkning av handsprit
finwire-logo.svgTelegram från Finwire / Omni Ekonomi
13 mars 2020, 15.38



The absolut company meddelar för att man kan leverera sprit, huvudingrediensen i handsprit. Enligt Paula Eriksson som är kommunikationschef på The Absolut Company har man redan tillverkat handsprit för eget bruk, på samma sätt som man gjorde under svininfluensan. Till Finwire säger Eriksson att man nu räcker upp handen och har "kontakter med myndigheter" där man erbjuder alkohol, som är en av komponenterna för att tillverka handsprit. Mer vill Eriksson inte säga i dagsläget. Som ett svar på en tweet från Agnes Wold angående att sjukvården i Stockholm riskerar att inte klara sitt uppdrag och att bland annat handsprit behövs svarar kommunikationschefen. "Vi hjälper gärna till. Sprit i sig kan vi leverera om mottagande myndigheter kan hjälpa till med resten." Bolaget tillverkar egen sprit i eget destilleri i svenska Åhus. The absolut company, som tillverkar Absolut Vodka, ägs helt av franska Pernod Ricard.


http://finwire.omniekonomi.se/absol...sprit-till-tillverkning-av-handsprit/a/P9AwQJ
 
(y)
K knipo skrev:
Jag vill inte var en glädjedödare.
Men Aneheuser-Busch är de som brygger Bud...;)

Men jag tyckte den var rolig ändå.(y)
Nu är den omgjord så slipper vi faktafel :) Så länge det inte är samma bryggeri bakom Corona och Bud
 
Ursäkta grodan, men mycket tyder väl på att ölen faktiskt ökat sin försäljning pga av detta.
 
Och så ursäkt för mitt felaktiga användande av "pga" som ju innehåller "av" och därmed blir det nog dubbelhistoria av "av". Kanske skulle var punkter där också, vet inte riktigt
 
Så länge du inte sär skriver är du ursäktad ;)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
M
TV-nyhetsankare framför "Breaking News" text som gör ett potentiellt falskt påstående om botemedel för coronavirus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
är detta också sant då? Fanns på internet :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Är det den som ger eller tar som blir botad? Tänkte att det kan vara bra att veta innan jag provar...
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
M
useless useless skrev:
Är det den som ger eller tar som blir botad? Tänkte att det kan vara bra att veta innan jag provar...
Oklart, du får prova båda :crysmile:
 
  • Gilla
Sobotson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.