O olofh skrev:
Nog jag som är trög men ingår batteri eller inte?
4.0ah Procore batteri medföljer
 
  • Gilla
Jaxxx och 1 till
  • Laddar…
F

Clas Ohlson har 20% på nästan allt om man handlar på deras webbplats.
Detta gäller 14-15 mars



Med kod: HELG20
*Gäller endast på clasohlson.se. Gäller ej redan nedsatta varor och går ej att kombinera med andra %-rabatter.
Gäller ej Cura, robotgräsklippare, robotdammsugare, Nintendo, JBL, Ryobi, Bose, Google, Nest, DJI, Appleprodukter, presentkort, telefonkort och frimärken.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vill man ha frästillbehör och liknande har hyvlar.se en kampanj idag;


Trend kampanj
10_firestorm_logo.jpg

Fram till måndag 15 mars är det 15% på allt Trend. Rabatten dras av i kassan. Går inte att kombinera med andra rabatter.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
jackt jackt skrev:
Vill man ha frästillbehör och liknande har hyvlar.se en kampanj idag;


Trend kampanj
[bild]

Fram till måndag 15 mars är det 15% på allt Trend. Rabatten dras av i kassan. Går inte att kombinera med andra rabatter.
Var på kvalitetsskalan hittar man TREND? Namnet utstrålar för mig låg kvalitet men jag har gärna fel
 
M Moltas skrev:
Var på kvalitetsskalan hittar man TREND? Namnet utstrålar för mig låg kvalitet men jag har gärna fel
För mig var det samma tanke när jag kom i kontakt med dem första gången. Men skulle säga ett de ligger en bra bit över de vanligaste märkena. Maskiner görs i fabriker i EU. Frässtålen finns i tre nivåer, de enklare håller bra kvalitet, bra bit över de vanliga man hittar hos Clas Olsson osv. De mer PRO matchar alla andra på marknaden. Trend är mycket stora i UK, alla ”järnaffärer” har dem, inte lika vanliga här. Nu mera är min känsla att det är bra kvalitet. Har använt flera delar när jag renoverar hemma, och inte blivit missnöjd någon gång.
 
Jag vet inte så mycket om Trend annat än att deras överhandsfräsar är kanon. Trend T11 är en "go to" maskin för många som ska montera den i ett bord. Bygger på DeWalt-maskiner. Byggda som stridsvagnar. Jag har en T11 monterad i bord och den fungerar utmärkt.

Men som sagt, hur deras övriga sortiment står sig mot konkurrenter har jag ingen aning om.
 
  • Gilla
Moltas
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Jag vet inte så mycket om Trend annat än att deras överhandsfräsar är kanon. Trend T11 är en "go to" maskin för många som ska montera den i ett bord. Bygger på DeWalt-maskiner. Byggda som stridsvagnar. Jag har en T11 monterad i bord och den fungerar utmärkt.

Men som sagt, hur deras övriga sortiment står sig mot konkurrenter har jag ingen aning om.
Nu skall vi väl inte ta äran ifrån Elu;)
 
  • Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
M Moltas skrev:
Var på kvalitetsskalan hittar man TREND? Namnet utstrålar för mig låg kvalitet men jag har gärna fel
Jag har inte använt jättemycket från Trend, men det jag har använt, bland annat "Snappy" borr för centrering i hål typ gångjärn var väldigt dåliga. Dåliga slipad spets, glappig, dålig finish, dålig kvalitet och dåligt resultat. Förvisso avspeglades det i priset men det är inget jag skulle lägga pengar på igen.
 
De ”Snappy” jag har använt har gjort jobbet som de är avsedda att göra. Bla försänkningsborr, vanliga borrar/bits. De är inte riktade till finsnickeri, utan för montagesnickare och byggnadssnickare och för det funkar de som de är tänkta tror/tycker jag..
 
Tack!

Har också kollat på detta och det verkar vara bra saker. Men detta set blir 500Kr dyrare än Freud. Så min fråga är om det finns någon här på BH som har erfarenhet av Freud? Kollar men på nätet så får Freud överlag väldigt bra omdömen.
Men jag skulle gärna få några erfarenheter från er här.

Dag
 
Jag tog hem ett stort lager av fr a begagnade Trend-fräsar (sådär 170 olika, alla 1") för kring 15 år sedan - ett hantverkslager som en brittisk vän fixade till skamligt lågt pris. Körs med öh-fräs Trend T11E i såväl bord som för hand). Dessutom fanns ett 10-tal Freud-fräsar i två satser för dörrprofiler.

Det fanns ingen halvnött fräs, alla var i princip nyskick. Jag har svårt att tro att någon rensat bort dåliga fräsar ur ett stort parti som skulle slumpas bort.

Först Trend, som finns i tre, ja 3 1/2, kvaliteter, högst till lägst:
Professional router cutters, röd förpackning, - industrikvalitet, håller skärpan idiotiskt länge och finns i sådär 400 varianter.
Craft pro, grön förpackning - hantverkskvalitet
Starter sets, finns bara som satser, svarta lådor - i princip som Craft pro.
Trade router cutters - svarta förpackningar, begränsat utbud som passar hantverksjobb ute hos kund, prissatta för att kunna köras på nödtorftigt rengjorda ämnen eller tappas bort. Inte avsedda att slipas upp.

Freud verkar bara ha en "passar alla-kvalitet" och håller skärpan bra. I Storbritannien är de prissatta ungefär som Trend Craft pro, så jag anar att kvaliteten ligger ungefär där.

För bägge gäller givetvis: Absolut noll obalans eller annat elände som händer med billiga fräsar. Notera också att det är en dröm för användaren att hantera 1" fräsar!
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
1"-fräsar. Är det alltså verktyg till en vertikalfräs du pratar om?
 
Jag tyckte att jag skrev ½" men det var inte lätt, det blev 1". Tack för påpekande, jag rättar:

---------

Jag tog hem ett stort lager av fr a begagnade Trend-fräsar (sådär 170 olika, alla ½" =12,7 mm) för kring 15 år sedan - ett hantverkslager som en brittisk vän fixade till skamligt lågt pris. Körs med öh-fräs Trend T11E i såväl bord som för hand). Dessutom fanns ett 10-tal Freud-fräsar i två satser för dörrprofiler.

Det fanns ingen halvnött fräs, alla var i princip nyskick. Jag har svårt att tro att någon rensat bort dåliga fräsar ur ett stort parti som skulle slumpas bort.

Först Trend, som finns i tre, ja 3½, kvaliteter, högst till lägst:
Professional router cutters, röd förpackning, - industrikvalitet, håller skärpan idiotiskt länge och finns i sådär 400 varianter.
Craft pro, grön förpackning - hantverkskvalitet
Starter sets, finns bara som satser, svarta lådor - i princip som Craft pro.
Trade router cutters - svarta förpackningar, begränsat utbud som passar hantverksjobb ute hos kund, prissatta för att kunna köras på nödtorftigt rengjorda ämnen eller tappas bort. Inte avsedda att slipas upp.

Freud verkar bara ha en "passar alla-kvalitet" och håller skärpan bra. I Storbritannien är de prissatta ungefär som Trend Craft pro, så jag anar att kvaliteten ligger ungefär där.

För bägge gäller givetvis: Absolut noll obalans eller annat elände som händer med billiga fräsar. Notera också att det är en dröm för användaren att hantera ½" fräsar!
 
  • Gilla
jackt och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Tack!

Har också kollat på detta och det verkar vara bra saker. Men detta set blir 500Kr dyrare än Freud. Så min fråga är om det finns någon här på BH som har erfarenhet av Freud? Kollar men på nätet så får Freud överlag väldigt bra omdömen.
Men jag skulle gärna få några erfarenheter från er här.

Dag
Hej Dag,
Jag köpte en röd 250 mm 40T Freud pro klinga på erbjudande från England för några år sedan o är mycket nöjd. Mycket fina snitt (även på målade ytor) o tycker att den hållit skärpan utmärkt. Så nu när jag skulle köpa större klingor till justersågen har jag bara köpt Freud klingor (dock inte hunnit prova dem än men känner mig trygg i att jag kommer bli nöjd). Inte jättemycket erfarenhet av andra klingor men tycker den varit bättre än de Festool o Bosch jag också har. Hoppas detta kan vara till någon hjälp för ditt beslut.
Mvh Andreas
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.