Har en Ikea voxnan monterad på ett äldre Fmm fäste med prisolrör ut ur väggen och med medföljande extenderrör/gängor.
Inga problem alls med min, sitter som berget!
Är faktiskt så nöjd med den att jag även tänkte köpa en till källarduschen.
Tror jag gav 700-800:- för den i Ikeas fyndhörnan, så jag tyckte priset var riktigt bra...
Och jag monterade den själv utan problem...
 
Vad händer om du tar bort den ”stora” oringen eller sätter dit en duschslang istället?
Känns som att det blir alldeles för mycket motstånd i den efter din modifiering...
 
Hur löste ni detta? Exakt samma sak har hänt mig efter att rörisen installerat Voxnan på 160 mm cc. Har mailat IKEA men tacksam för tips!
 
K Kung Louie skrev:
Har en Ikea voxnan monterad på ett äldre Fmm fäste med prisolrör ut ur väggen och med medföljande extenderrör/gängor.
Inga problem alls med min, sitter som berget!
Är faktiskt så nöjd med den att jag även tänkte köpa en till källarduschen.
Tror jag gav 700-800:- för den i Ikeas fyndhörnan, så jag tyckte priset var riktigt bra...
Och jag monterade den själv utan problem...
Kan du posta en bild, så kan jag kanske se vad vi gjort fel?
 
J jonas007 skrev:
Hur löste ni detta? Exakt samma sak har hänt mig efter att rörisen installerat Voxnan på 160 mm cc. Har mailat IKEA men tacksam för tips!
Hej Kungen!

Det hände en del familjetradgedier osv i mellan varpå detta ännu ej är löst. Förslaget från IKEA är att vi bekostar ett byte samt införskaffandet av ny duschblandare med std C/C varpå vi därefter tar upp ärendet igen. Detta har inte varit aktuellt ännu för oss som sagt. Bland annat då vi inte hittar någon annan blandare som vi tyker är tillräckligt snygg i förhållande till pris.

Hur ser det ut för egen del?
 
Gredelin Gredelin skrev:
Hej Kungen!

Det hände en del familjetradgedier osv i mellan varpå detta ännu ej är löst. Förslaget från IKEA är att vi bekostar ett byte samt införskaffandet av ny duschblandare med std C/C varpå vi därefter tar upp ärendet igen. Detta har inte varit aktuellt ännu för oss som sagt. Bland annat då vi inte hittar någon annan blandare som vi tyker är tillräckligt snygg i förhållande till pris.

Hur ser det ut för egen del?
Efter väldigt olika bud konstaterades från deras sida att den är korrekt monterad en bit ut från väggen... Vi behåller den tills vidare, mest irriterad på att vi inte gjorde 150cc medan det gick, känns som att 90% av blandarna är för det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.