Griffeltavlan
Nu är det tredje gången vår tvättmaskin felar.

Det är en Cylinda FT 384 silver.

När programmet är klart så står det end i display men man hör ända från ovanvåningen hur det slår. Vattenslangens rör rör sig och det liksom slår o dunsar från maskinen. Ungefär var tredje sekund slår de. Den är klar, vattnet är tömt och luckan olåst.

Ibland märker frugan att det står bara ett klockslag på displayen och inte end. Men tvätten verkar klar och luckan olåst. Varför?
 
Griffeltavlan
A
dessa turkiska maskiner vägrar jag egentligen att befatta mig med för de är så undermåliga.
Men de fel de dragits med i de senaste minst tio åren är ju motorerna som driver trumman
så troligtvis även på denna. cylinda vill inte att man reparera dessa därför har de ett extremt högt pris på motorn nästan 4.000.-
Den köper du lätt för under halva priset i utlandet.
 
Griffeltavlan
Okej. Jag tänkte väl bara att den kunde gå ett tag till då vi gör en ny tvättstuga o då blir de tippen med denna. Men det är ju inte så bra med dessa slagen som blir då jag ännu inte bytt alla gamla rör än.
 
A
Slag i rören skall det inte bli hur eller hur
Det brukar ju vara en backventil i någon av husets blandare
 
A
Kretskortet är en svag länk oxå
Iom att Det händer när maskinen är klar så är det en stark kandidat
 
Griffeltavlan
Men det är en vanlig äldre tappkran utan backventil. Det har inget att göra med att avloppets vattenlås sitter typ 1 meter upp på vägg o böjen på slangen ovan denne?

Den har ju gått i säkert 6 år så den är väl slut säkert med detta konsumentsamhälle vi bor i.
 
A
Det kan vara en backventil i duschen
Men kretskortet skulle man kunna pröva att byta
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Griffeltavlan
Slängde ut skiten. Satt din en AEG. Hoppas den fungerar fläckfritt
Display på danska... bra där!
 
A
Polackerna skickar med lite olika språk....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.