Har för mig att jag sett bild på "Lack" hylla med inbyggd spot. Det finns G4 lampor på låga 5W, torde gå.
 
hide a lite har infällda spots som bara behöver 5mm ovanför... dom är mkt tunna också. Då kan du lätt sätta 20w... trafon jag köpte är nog max 1.5cm tjock och rund, lite mindre än en spot... kör på det så kan det bli snyggt.. Jag kommer iaf att göra så i mina möbler.

Om du vill kan jag kolla vad trafon hette..

Spottarna gav jag 40kr för, trafon 135 för 70w...plus moms då.

Billigt och snyggt
 
Deo skrev:
hide a lite har infällda spots som bara behöver 5mm ovanför... dom är mkt tunna också. Då kan du lätt sätta 20w... trafon jag köpte är nog max 1.5cm tjock och rund, lite mindre än en spot... kör på det så kan det bli snyggt.. Jag kommer iaf att göra så i mina möbler.

Om du vill kan jag kolla vad trafon hette..

Spottarna gav jag 40kr för, trafon 135 för 70w...plus moms då.

Billigt och snyggt

Hej, hittade deras hemsida: är det spottarna 1203/1204 resp 1205/1206 du menar?

Tack för tipset, kolla gärna vad trafon hette!
 
Jag har haft vanliga Clas Ohlson-spottar inbyggda i en lackhylla i över tre år nu, än har det inte brunnit. ;)
Rekommenderar dig dock att rensa undan lite av "honeycombpappen" kring spottarna, den är väldigt tunn och ser ut att brinna bra. Efter tre års användning finns ingen antydan till värmeskador inne i hyllan. Används varje kväll som sänglampor då hyllan sitter ovanför sängen. Köp vinklingsbara spottar samt dimmer om du ska använda hyllan till detta.

Lycka till

/Henrik
 
tänkte nu också ta och köpa lite spottar från clas ohlsson och sätta in i en hylla ovanför sängen.

HB: vilka spottar är det du använder??

om ni följer länken som Deo postade och sedan scrollar upp så ser ni en trafo som kan dimmra(art.36-1227). Kan den dimmra vilka lampor som helst och från vilken dimmer som helst? Sen undrar jag lite om max/min-effekten. man kan ta 3x20w...men inte 3x5w eller?? (den har 70w/20w som max/min). varför kan man inte ha mindre än 20w? :)

Tack på förhand

/Hylsan
 
Rapport från bygget: Det blev till slut inte inbyggda spots, utan jag var lite lat och köpte de utanpåliggande som finns på IKEA, i borstad stål. Till mitt försvar vill jag säga att jag drog kablarna inne i hyllan, och där fick också transformatorn också plats. Riktigt snyggt slutresultat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.