Jag har köpt ett gäng dimbara LED-driver PUL030 från Elbutik.se. Jag gjorde en provkoppling med 2 st MD-99. Se uppkoppling nedan.
Laboratorieuppkoppling av dimbar LED-driver PUL030 med anslutna kablar och sockerbit, ej för efterföljd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

OBS! Det är en laboratorieuppkoppling. Bör ej härmas.
LED-spottarna lyser bra. Den röda tråden som går till PUSH-DIM har jag tryckt mot fas(i sockerbiten) och väntade att dimmern går igenom dimcykeln (mycket - litet - mycket) men den gör det inte. Ljuset är på med full styrka hela tiden.
Klämmorna ACN och ACL är anslutna till ett uttag via en ojordad stickpropp och jag jar provat vända på kontakten, utan bättre resultat.
Jag har provat detta på två stycken drivers med samma resultat.
Vad gör jag för fel?
 
Dimringsmetod är valbar. Har du valt rätt?
 
Hur gör man det?
 
Vet ej, det stod i beskrivningen på elbutik.se. Menar man kanske återfjädrande brytare, 1.10v osv...?
 
Nu gissar jag bara men det är inte så att dimningen triggas av en flank? Dvs dimningen börjar först vid en spänningsförändring på ingången. Har du provat att ansluta en strömbrytare?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Nu gissar jag bara men det är inte så att dimningen triggas av en flank? Dvs dimningen börjar först vid en spänningsförändring på ingången. Har du provat att ansluta en strömbrytare?
Nej men jag försöker ju att härma en återfjädrande brytare genom att dutta fasledaren till ingången "PUSH" på dimmern.
 
Ahh, sorry - läste slarvigt :)
 
Vad säger bruksanvisningen? Är donet inställt för push-dimring?
 
Kolla dip1, alternativen står tryckt på donets framsida
 
Gåtan är löst. DIP 1 var i fel position. Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.