Någon som känner till färgkoden och/eller vilken typ av färg som Moelvens roughpanel i titansvart är?

Ska sätta sådan panel och tror jag kommer behöva bättra på några ställen, men vill ju ha rätt färgnyans.

Mycket tacksam om någon som känner till detta vill skriva här i tråden. :)
 
BirgitS
Det är ju enkelt att ta med en panelbit till en bra färghandel och be dem skanna färgen samt bryta lämplig basfärg för att få den nyansen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju enkelt att ta med en panelbit till en bra färghandel och be dem skanna färgen samt bryta lämplig basfärg för att få den nyansen.
Jo absolut, det vet jag. Tyvärr blir det ju inte alltid kanon. Så har någon rätt färgkod så är det ju bättre. Scanna färgen blir plan 2.
 
lopec
''Kulör som matchar'' står det dock. Inte att det skulle vara samma *hm*
 
Nästan ett år sedan trådstart; finns det bilder på resultatet? (Funderar på att sätta denna panel!)
 
Jag har precis satt upp en vägg.
Nu återstår ny tapet runt om.
 
  • Ny uppsatt vägg klädd med mörka träpaneler i ett rum med parkettgolv och trätrappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ginnfilt och 1 till
  • Laddar…
T tobiasp skrev:
Jag har precis satt upp en vägg.
Nu återstår ny tapet runt om.
Ser fint ut! Hur gjorde du med arbetet bakom och infästning? Dyckert i sponten?
 
Spikat det med dykert i sponten rakt genom bakomvarande gipsskiva in i reglarna. Spikhuvudena blänker lite i vissa vinklar/ljus så det kanske hade varit bättre att använda klipps som man kan sätta i spånten. Har tidigare den vita panelen på övervåningen och där använde jag vitmålade spik och det gick bra.
Har duttat med lite av ovan nämnda färg på spikhuvudena så nu blänker de inte men färgen var lite ljusare/gråare än original men det stör inte. Ska använda färgen till att måla två lister som ska sitta i varje ända då brädorna inte riktigt täcker hela väggen, dessa kommer på plats när tapetseringen är klar. Väggen är 3,65 m och brädorna 3,60 meter.
 
T tobiasp skrev:
Jag har precis satt upp en vägg.
Nu återstår ny tapet runt om.
Blev helt klockrent! Snyggt!
Är det moelvens titanblack eller råspont som du målat? Isf vilken färg/lasyr/bets o färgkod?
 
B Brallan84 skrev:
Blev helt klockrent! Snyggt!
Är det moelvens titanblack eller råspont som du målat? Isf vilken färg/lasyr/bets o färgkod?
Det är den färdigmålade från Moelven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.