Låter som något relä av nå slag, finns det på en Dm?
 
A
Klicket är spolarmsväxlaren som går runt
 
A
Tar den in vatten?
 
Hej,

Vad innebär det att spolararmsväxlaren går runt? Är det den det är fel på? Byttes för 11 månader sedan.

Tar in vatten? :) I maskinen? Vet ej... tror inte det. Inte så hemma på diskmaskiner...
 
A
spolarmsväxlaren skall gå runt och positionera sig men det brukar inte höras när maskinen tar in vatten

tar den inte in vatten är det troligen ventilen om det kommer fram vatten till den

maskinen har en pressostat vars kammare kan bli full av fett om man kör för kalla program.
om inte tömningspumpen går som första åtgärd kan det vara stopp i den.
 
Tack för infon.

Anar att jag får kolla manualen för att se om jag kam hitta ventilen och pressostat
 
A
kolla att den gör tempona
vid start av nytt program (avsluta pågående först)
tömningspumpen går i 20sek
vatten tas in till nivå
pumpmotor startar

allt detta hörs tydligt

när stoppar din maskin?
 
Vad är tempona?

När jag startar händer inte mer än det som jag skrev i första inlägget.

Jag tog bort silarna i botten inne i maskinen, där är skitigt vatten.
Skruvade bort plåten framtill och allt ser torrt och bra ut iaf.

Kan jag tvinga maskinen att "tömma"? För att se om den fyller på igen när jag startar? Eller vad ska jag göra? Kan man göra någon typ av "reset"?

Och kan inte hitta rätt bruksanvisning nu.. vet att jag hade en nerladdad förra gången jag hade problem där man kunde se alla delar i beskrivningen. Hade varit bra att ha nu..
 
Redigerat:
A
tempon är det jag skrev under
i dittfall blir det att kolla tömningspumpen dvs ta bor den gula biten till höger nere i brunnen och känna på impellern
 
Kollade impellern och den känns bra, snurrar fint med en liten flexande känsla.

Klickande ljudet kommer såklart under ifrån men jag kan inte riktigt avgöra exakt från var...
 
A
spolarmsväxlaren

risken är att ditt kretskort gått åt fanders
 
sitter kretskortet i spolarmsväxlaren?

Om det är kretskortet är det ingen ide att laga eller?
 
A
Kretskortet sitter under knapparna
 
Antar att det är STYRKORT DW70.3 INTERV.FLÄK EU för 2.487,50 kr som är aktuellt då... nej det lutar åt en ny maskin. Någon rekommendation för max 7000kr?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.