2 810 läst · 15 svar
3k läst
15 svar
Diskmaskin Cylinda DM 750 FI TITAN sönder IGEN
Sida 1 av 2
Hej,
För ganska exakt ett år sedan gick Cylindan sönder, lyckades laga själv genom att byta spolararm.
Tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/diskmaskin-cylinda-dm-750-soender.339523/#post-3254233
Nu var det dags igen. Följande händer:
Maskinen startar
Inga felkoder/lampor blinkar på något sätt.
Något går tyst i botten av maskinen, och det hörs ett klickande ljud 4 ggr sedan slutar allt att låta/köra.
Idéer någon?
För ganska exakt ett år sedan gick Cylindan sönder, lyckades laga själv genom att byta spolararm.
Tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/diskmaskin-cylinda-dm-750-soender.339523/#post-3254233
Nu var det dags igen. Följande händer:
Maskinen startar
Inga felkoder/lampor blinkar på något sätt.
Något går tyst i botten av maskinen, och det hörs ett klickande ljud 4 ggr sedan slutar allt att låta/köra.
Idéer någon?
spolarmsväxlaren skall gå runt och positionera sig men det brukar inte höras när maskinen tar in vatten
tar den inte in vatten är det troligen ventilen om det kommer fram vatten till den
maskinen har en pressostat vars kammare kan bli full av fett om man kör för kalla program.
om inte tömningspumpen går som första åtgärd kan det vara stopp i den.
tar den inte in vatten är det troligen ventilen om det kommer fram vatten till den
maskinen har en pressostat vars kammare kan bli full av fett om man kör för kalla program.
om inte tömningspumpen går som första åtgärd kan det vara stopp i den.
Vad är tempona?
När jag startar händer inte mer än det som jag skrev i första inlägget.
Jag tog bort silarna i botten inne i maskinen, där är skitigt vatten.
Skruvade bort plåten framtill och allt ser torrt och bra ut iaf.
Kan jag tvinga maskinen att "tömma"? För att se om den fyller på igen när jag startar? Eller vad ska jag göra? Kan man göra någon typ av "reset"?
Och kan inte hitta rätt bruksanvisning nu.. vet att jag hade en nerladdad förra gången jag hade problem där man kunde se alla delar i beskrivningen. Hade varit bra att ha nu..
När jag startar händer inte mer än det som jag skrev i första inlägget.
Jag tog bort silarna i botten inne i maskinen, där är skitigt vatten.
Skruvade bort plåten framtill och allt ser torrt och bra ut iaf.
Kan jag tvinga maskinen att "tömma"? För att se om den fyller på igen när jag startar? Eller vad ska jag göra? Kan man göra någon typ av "reset"?
Och kan inte hitta rätt bruksanvisning nu.. vet att jag hade en nerladdad förra gången jag hade problem där man kunde se alla delar i beskrivningen. Hade varit bra att ha nu..
Redigerat: