A
Hej någon som kan hjälpa mig Photoshopa in liggande träpanel på mitt hus (den gråa panelen ska bli vit liggande)

bifogar bild någon liknande panel (den med vit panel)


Vill även att någon photoshopar in två altandörrar som är helglasade i markeringarna enligt bild..

hade verkligen varit jättetacksam, jag ska beställa fönster och dörrar gärna idag men kan ej bestämma om jag ska ha helglasade dörrar eller ej.

Husfasad med svart och vit panel, markerade områden för nya helglasade altandörrar, leksaker på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med grå och vit panel, markerade ytor för potentiella helglasade altandörrar, uteleksaker framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit liggande träpanel på ett hus med fönster och markerade platser för helglasade altandörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
Helglasade dörrar blir fint! Men ska du verkligen byts ut den svarta/grå panelen? Tycker.den är snygg.
 
A
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Helglasade dörrar blir fint! Men ska du verkligen byts ut den svarta/grå panelen? Tycker.den är snygg.

Japp det blev beställt så precis, däremot är panelen inte huggen i sten, den som sitter där nu är rutten och gammal, men tar gärna emot förslag.

Liggande? Stående? Vilken typ av panel... osv.
 

Bästa svaret

Begränsade photoshop-kunskaper men lite dötid på nattjobbet:
Före och efter bild på husfasad, övre med mörka fönsterkarmar och dörr, undre ljusare variant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
A
Z Zaazu skrev:
Begränsade photoshop-kunskaper men lite dötid på nattjobbet:
[bild]

Fyfan va schysst, vet inte hur jag ska tacka dig nog...

exakt vad jag behövde, försökte själv men är helt värdelös... klockrent
 
  • Gilla
Zaazu
  • Laddar…
Ska ni byta alla fönster? Om ni ändå ska lägga pengar på det hade jag kollat upp ett skjutbart parti på ytan till höger, dvs en fast och en öppningsbar del med glas hela vägen ner. Du som photoshopar kanske kan ordna en sådan variant också? :)
 
A
L Lengan skrev:
Ska ni byta alla fönster? Om ni ändå ska lägga pengar på det hade jag kollat upp ett skjutbart parti på ytan till höger, dvs en fast och en öppningsbar del med glas hela vägen ner. Du som photoshopar kanske kan ordna en sådan variant också? :)

Japp allt ska väck, Tyvärr har vi rätt stora element i både vänster och höger fack under 150x150 fönsterna som vi inte vill ge upp...

däremot är sambon inställd på vit liggandes panel, men jag tror det blir för mycket vitt, kanske någon vill photoshopa några andra färger på panelen, eller kanske prova med någon stående panel.

stort tack vilket som
 
Vi har nämligen en liknande fasad på radhuset som vi ska göra just så med. Tanken är att offra ett av elementen och eventuellt sätta ett som man kan sänka ned i golvet med galler ovanför. Eller bara ha ett fristående på vintern, i övrigt hjälper söderläget till med värmen resten av året

Ser nu att ni har stående. Och vitmålad fasad. Hade behållt den stående, massa jobb för knappt någon skillnad :)
Precis som din sambo gillar jag inte det svarta men då vi dessutom har en full övervåning med likadan träpanel under fönstren så får det vara kvar i svart. Hade annars målat panelen ljusare!

Vitt blir snyggt! Annars är ju en dov grå med rätt mkt svärta i snyggt. Typ järnvitriolgrå.
 
  • Ritning av radhusfasad med stående panel och fönsterindelning, för diskussion om renoveringsalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
L Lengan skrev:
Vi har nämligen en liknande fasad på radhuset som vi ska göra just så med. Tanken är att offra ett av elementen och eventuellt sätta ett som man kan sänka ned i golvet med galler ovanför. Eller bara ha ett fristående på vintern, i övrigt hjälper söderläget till med värmen resten av året

Ser nu att ni har stående. Och vitmålad fasad. Hade behållt den stående, massa jobb för knappt någon skillnad :)
Precis som din sambo gillar jag inte det svarta men då vi dessutom har en full övervåning med likadan träpanel under fönstren så får det vara kvar i svart. Hade annars målat panelen ljusare!

Vitt blir snyggt! Annars är ju en dov grå med rätt mkt svärta i snyggt. Typ järnvitriolgrå.

Intressant, Vi blev rätt nöjda såhär och är inte beredda att just nu ändra på elementen... tanken är att panelen ska va vitare än photoshopningen, sen kommer svarta fönsterbleck och bryter så kan nog bli bra..

sen så fort de äckliga plattorna väck och läggas ett trädäck var det tänkt.
 
Jag är riktigt trött på alla vita hus, och med vitt tegel funkar ju vilken färg som helst. Men ljust är bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.