Är det någon som vet vad det skulle kosta att få en lucka tillverkad i samma färg och utförande som en IKEA lucka, men i specialmått?
Vill ha en lådfront som är 19cm hög.

Är spegel så man kan inte bara kapa av lite tyvärr.
 
  • En grå kökslucka i IKEA-stil med ram och spegel, liggande på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte lätt det där.
Jag hade sågat av 0.5cm på vardera sidan. Slipat kanterna. Sedan borrat nya hål på baksidan "upp och ner". Slutligen hade jag lämnat in luckan för målning. Det borde bli hyggligt färgmatchat. Ska du ha helt färgmatchat, är jag rädd att du behöver måla om alla luckorna.
 
Är ett helt nytt kök på gång så färgmatchat måste det bli. Jag får inte till häll+ugn som jag vill pga endast 30mm bänkskiva. Man kan då sänka ugnen lite men det ska sitta en lucka där så det kommer inte gå om man inte får en smalare lucka.

Blir det inte bra får jag helt enkelt välja en annan, sämre, ugn...
 
Ta det försiktigt med IKEAs täckskivor. Det är inte alltid de är färgmatchade med övriga artiklar
 
BirgitS
Har du kollat med företagen som gör luckor till Ikea-stommar och/eller måttanpassade luckor?
 
Hur löste du detta? Jag planerar nya garderober från Ikea och ett av alternativen bygger på att jag minskar bredden på en lucka. Snickeriarbetet kan jag göra själv, men jag behöver få den lackad professionellt med samma färg som original. Går det?
 
Du få nog måla om allihopa för att få det färgmatchat. Men kolla med målerifirman om de mot en extra kostnad kan garantera nyansmatch. Men för garderobsdörrar kan det röra sig om 300-500kr/st
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.