Timrad byggnad med ytterdörrar, omgivet av natur, potentiell plats för planerad svale.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Tänker bygga mig en svale utanför tvättstugedörren.
Tror det kallas "svale".
Något huset mitt saknar är uppvärmning i tvättstugan och någonstans att ställa varma grytor och annat som inte får plats i kylen kring jul, typ öl ;-) Nu ställer jag saker i tvättstugan ibland.
Det känns lite ofräscht att ställa mat bland smutstvätten...…...
Så, först sätta in en innerdörr som går inåt, sen flytta ytterdörren utåt ca 60cm och bygga en liten ingång i samma bredd som dörrarna plus hyllor på sidorna.
Jag räknar med att tvättstugan på ca 7kvm kommer bli lite varmare och i svalen kan jag ställa ut saker på kylning, och kanske placera en frostvakt där med.

Någon som har något liknande, som en temperatursluss avsett för dryck och livsmedel?

Arkitekturritning av ett hus med en markerad del för en planerad svale utanför tvättstugan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handritad skiss av hus med markerad plats för planerad svale utanför tvättstugan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
N
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
[bild]
Så, först sätta in en innerdörr som går inåt, sen flytta ytterdörren utåt ca 60cm och bygga en liten ingång i samma bredd som dörrarna plus hyllor på sidorna.
[bild] [bild]
Hej
Jag tycker att du har väldens vackraste gamla hus, fanns en tävling för det skulle Du ställa upp!

Din idé - den låter väldigt intressant och jag tycker att du resonerar klokt. Lycka till!
 
N Nylenskavillan skrev:
Hej
Jag tycker att du har väldens vackraste gamla hus, fanns en tävling för det skulle Du ställa upp!

Din idé - den låter väldigt intressant och jag tycker att du resonerar klokt. Lycka till!
Tack, men nybyggt -90-nu, still in progress :)
 
  • Gilla
Nylenskavillan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.