Hej! Jag har haft som mål att bli lite mer händig och beslutade mig därför för att måla om väggarna i vardagsrummet. Jag tyckte att det överlag blev rätt bra, men märkte efter torkningen att ett mindre parti har blivit lite flammigt. Nu undrar jag om ni kan hjälpa mig. Kan man lösa problemet genom att bara måla över det partiet, eller behöver jag måla hela väggen med ett nytt lager färg?

Är tacksam för tips!
 
Hur många lager har du målat? Om du bara målat ett lager är det inget problem att måla ett alger till. Flammigt blir det gärna när man använt för lite färg. Ett lager till ska lösa det problemet.
 
Du behöver måla hela väggen, det blir alltid skarvar vid avslut.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Hur många lager har du målat? Om du bara målat ett lager är det inget problem att måla ett alger till. Flammigt blir det gärna när man använt för lite färg. Ett lager till ska lösa det problemet.
Har målat två gånger. Kanske får måla en gång till då. Men blir det fult om man inte färgar de andra väggarna också? De blev nämligen bra.
 
Det räcker att måla en vägg, det syns inte om du gör ett avslut i hörnet.
 
Tack! Gjorde det i går kväll, får se hur det blev senare i dag. Kan man förresten börja borra i väggen direkt efter att färgen har torkat eller behöver man låta den "härda"?
 
S
R Roggen12 skrev:
Tack! Gjorde det i går kväll, får se hur det blev senare i dag. Kan man förresten börja borra i väggen direkt efter att färgen har torkat eller behöver man låta den "härda"?
Det är bara att borra på det! Det är ingen fara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.