Hej!

Vi funderar på att bygga ut vårt hus ca 25-30kvm, krypgrund (nuvarande hus har källare, men jag har förstått det som att det är rejält mkt dyrare att bygga ut med källare jmf krypgrund?). Två sovrum, inget våtrum. Golvvärme vattenburen, några eluttag. Sadeltak. Trägolv. Inga dyra material, träfasad.

Våra offerter ligger kring 600Tkr-->1milj.

Tycker ni priserna verkar vara rimliga? Bor i Stockholm, antar att det är lite dyrare att bygga till här jmf mindre städer?
 
Åsa Lund
25-30.000 per m2 inget konstigt
 
E erik_m_a skrev:
Hej!

Vi funderar på att bygga ut vårt hus ca 25-30kvm, krypgrund (nuvarande hus har källare, men jag har förstått det som att det är rejält mkt dyrare att bygga ut med källare jmf krypgrund?). Två sovrum, inget våtrum. Golvvärme vattenburen, några eluttag. Sadeltak. Trägolv. Inga dyra material, träfasad.

Våra offerter ligger kring 600Tkr-->1milj.

Tycker ni priserna verkar vara rimliga? Bor i Stockholm, antar att det är lite dyrare att bygga till här jmf mindre städer?
Låter billigt. Är ”allt” inkluderat då? Är mitt upp i en utbyggnad ca 40 kvm i två plan på platta. Det är arkitektritat och lite speciellt, men inga vårutrymme/kök. Lite klurigheter där huset öppnats upp och behövt ”lastats” av med balk och pelare och ett låglutande tak som krävt lite mer funderande. Vår slutnotar kommer nog att hamna på ca 2 miljoner.
 
Staffans2000
Jag byggde/bygger ut en liten flygel med källare på tjugo kvadratmeter med en del udda lösningar. Gjort allt jobb själv, förutom lite plåtarbeten vid takfönstren samt grävandet. Slutnotan närmar sig trehundratusen. En stor besparing gjordes genom att köpa nästan nya begagnade fönster och bygga stommen efter dem, istället för tvärt om.
Dålig jämförelse, men du kan få en hum om vad materialet kostar.
Att bygga utan källare, var det inte tal om. Du kan på inget annat sätt få så mycket extra yta, till så liten kostnad.

En pågående utbyggnad av en flygel med synliga fönsterkarmar, takkonstruktion, och isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utbyggnad av ett hus med lila fasad och ett takfönster, synliga grundarbeten och begagnade fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.