Vi ska skicka in vår bygglovsansökan men funderar på vad man kan ändra efter bygglovet godkänts.

Kan vi flytta tvättmaskinen 2 meter?
Kan vi flytta en innervägg?
 
F Fläktköparen skrev:
Vi ska skicka in vår bygglovsansökan men funderar på vad man kan ändra efter bygglovet godkänts.

Kan vi flytta tvättmaskinen 2 meter?
Kan vi flytta en innervägg?
hade en granne som gjorde en tillbyggnad och i efterhand konstaterade att de hade varit enklare att rita öppen planlösning för att få slutbesked och sen sätta upp väggarna där han ville ha dom. Jag tänker att då har man nog planerat lite dåligt men det han gjorde i tvättstugan var att dra fram Ett extra stick på avloppet (som inte är med på ritningen) som han ställde ett skåp över. När slutbeskedet var klart tog han bort skåpet o satte dit toa och dusch. Då slapp han tillgänglighetsdiametern och kunde få ett ok extra badrum.
 
Tror inte det är några problem med mindre inomhusändringar, så länge det inte påverkar tillgänglighet eller någon annan vital punkt, typ brandsäkerhet.
 
N
Hej
Jag rekommenderar alltid att man kontaktar kommunen och berättar om ändringar man gör. Oftast gör de en notering tror jag och när allt är klart kontrolleras det hela och ritningar korrigeras för att stämma överens med hur det blev. Jag har aldrig hört att det varit problem, men var noga med kontakten till kommunen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.