Fast man ska nog inte överdriva problemet med nå bälgar..........har bara haft såna maskiner och nå mögel har jag aldrig sett och nån större rengöring annat än att fiska upp dig pinaler i gummit har jag aldrig gjort. Bakterier har jag svårt att se att det skulle frodas några där om maskinen används korrekt.
 
Nej, det har du kanske rätt i. Men den gången jag bytte från bälg till icke-bälg tyckte jag det var ett enormt lyft. Och maskinerna idag är ju så lika och så otroligt många modeller, så då vill man ju välja utifrån sådant som man tycker är bra egenskaper.
När det gäller bakterier, så om man mest tvättar 40 grader och aldrig tvättar i 90 grader, då inbillar jag mig att bakterierna kan härja fritt.
 
Fast tvättar man aldrig 90 grader så är det väl negativt för alla slags maskiner ändå........
 
electroluxaren skrev:
Öppna rensluckan och ta bort skruven för den röda nödöppnaren
Ta bort tvättmedelsfacket
Ta bort den undre skruven till höger om tvättmedelsfackets öppning torx20
Ta bort det två skruvarna som håller fast fronten i nederkant undertill torx20
Lätta ut fronten i underkant dra ner den och ta bort den
Fantastiskt, electroluxarn! Det där hade vi nog aldrig kunnat lista ut själva tror jag.
Så här ser kolgrejerna ut. De ser väl inte helt nerslitna ut eller? Kan de vara boven eller är det något annat?
 
  • Två svarta kolutrustningsdelar på ett vitt underlag, ser använda ut men inte nerslitna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
spirou197
  • Laddar…
A
helt nedslitna ja
den ena ytan kan du nog se att den är blank medans den andra matt
 
Ja det stämmer, en blank och en matt.
Då ska jag försöka hitta nya, så får vi se om det hjälper.
 
Nu har jag beställt nya kol. Men nu ligger det en kabel i botten på maskinen som jag inte vet var den ska sitta, om det är något vi råkat riva loss när vi "bröt oss in i" maskinen eller om den bara hängde lös från början. Någon som vet vad det kan vara för något?
 
  • Inuti en elektrisk apparat med en lös kabel och maskinens komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lös kabel med vit kontakt hänger från maskinens underdel nära metallyta och vit plastdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Skall sitta på avloppspumpen
 
Tänkte uppdatera lite. Efter lite krångel med Nettoparts som levererade fel kol så har vi nu fått dem på plats, och maskinen går nu som tåget igen! Hoppas hoppas att det håller sig och inget annat fel uppstår. Så himla skönt att spara bortåt tiotusen!
Får tacka så hjärtligt för alla synpunkter och information, varutan vi säkert inte hade lyckats med detta. Särskilt tack till electroluxarn!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.