Fiskbensparkett i klicksystem delvis utlagt på golv med instruktionspapper och verktyg i ett rum skyddat med plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ska ni veta att jag inte har mycket hår, men det lilla hår jag har blir grått nu
Fiskbensparkett av klicktyp. Wish me luck!
 
  • Gilla
Son of a Carpenter och 4 till
  • Laddar…
Kul att se ett så ambitiöst projekt. Väldigt snyggt i mina ögon!
Starkt jobbat!

Lycka nu till med fiskbenen...
 
  • Gilla
Freddan054
  • Laddar…
Freddan054 Freddan054 skrev:
Tack så mycket :)

Jag köpte denna från Duabhuset

[länk]

Det var en huvudvärk att få till inställningarna, men när jag väl hade begripit dem gick det hyfsat smidigt.
Freddan054 Freddan054 skrev:
Tack så mycket :)

Jag köpte denna från Duabhuset

[länk]


Det var en huvudvärk att få till inställningarna, men när jag väl hade begripit dem gick det hyfsat smidigt.
Tack för tipset! Följer det med nån ring eller hur får du frässtålet att följa fingrarna?
 
B bldr skrev:
Tack för tipset! Följer det med nån ring eller hur får du frässtålet att följa fingrarna?
Antingen kan man använda en kopierhylsa till fräsen eller så använder du ett frässtål med distansring. Det var ett år år sedan jag köpte den men jag har för mig att det följde med ett passande stål till jiggen.
 
N Nedro skrev:
Kul att se ett så ambitiöst projekt. Väldigt snyggt i mina ögon!
Starkt jobbat!

Lycka nu till med fiskbenen...
Tack! Det känns bra med lite hejarop nu när man hållit på så länge :crysmile:
 
  • Gilla
Nedro och 1 till
  • Laddar…
Freddan054 Freddan054 skrev:
[bild]
Nu ska ni veta att jag inte har mycket hår, men det lilla hår jag har blir grått nu
Fiskbensparkett av klicktyp. Wish me luck!

La fiskben för 2 eller om de är 3 års sen ALDRIG igen.. fy fan... det tog tid men nu ligger golvet där.
Så länge du får första plogen rak så går det relativ fort att lägga sen. antar det är samma princip som med massaiv

har du mer bilder på luckorna hur du byggde dom?
 
  • Gilla
Happytess
  • Laddar…
B berne88 skrev:
La fiskben för 2 eller om de är 3 års sen ALDRIG igen.. fy fan... det tog tid men nu ligger golvet där.
Så länge du får första plogen rak så går det relativ fort att lägga sen. antar det är samma princip som med massaiv
Ja, samma princip. Och samma tankegångar; ALDRIG igen :crysmile:
 
Freddan054 Freddan054 skrev:
Ja, samma princip. Och samma tankegångar; ALDRIG igen :crysmile:
Hittar jag dröm kåken, då kan jag ev överväga att lägga den igen. Men då får det verkligen var drömhuset där jag bor till man somnar in på fiskbenen sen:p hehe
 
B berne88 skrev:
Hittar jag dröm kåken, då kan jag ev överväga att lägga den igen. Men då får det verkligen var drömhuset där jag bor till man somnar in på fiskbenen sen:p hehe
Jag förstår :) Faktum är att det finns ju ganska många saker man lovat sig själv att aldrig göra igen som man upprepar gång på gång. Spackla tak t.ex. :crysmile:
 
Nylagd fiskbensparkett med några träbitar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat fiskbensparkettgolv och verktyg i ett renoverat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tog sin lilla tid, och jag skulle behöva ett par nya knän, men fint blev det.
 
  • Gilla
Bart och 10 till
  • Laddar…
B berne88 skrev:
har du mer bilder på luckorna hur du byggde dom?
Missade att du frågade om luckorna/lådfronterna.
Har tyvärr inte en enda bild från det, men jag gjorde mer eller mindre som i youtubeklippet jag länkade längre upp i tråden.
 
Freddan054 Freddan054 skrev:
[bild] [bild]
Det tog sin lilla tid, och jag skulle behöva ett par nya knän, men fint blev det.
Ja det tar tid..men satan vad snyggt det

Freddan054 Freddan054 skrev:
Jag förstår :) Faktum är att det finns ju ganska många saker man lovat sig själv att aldrig göra igen som man upprepar gång på gång. Spackla tak t.ex. :crysmile:
har jobbat som målare så spackla tak går fint, heller det än lägga fiskben:p hahahah
 
B berne88 skrev:
Ja det tar tid..men satan vad snyggt det


har jobbat som målare så spackla tak går fint, heller det än lägga fiskben:p hahahah
Jag har precis spacklat ett tak (andra vändan). Det är första gången jag gör det och jag har vid ett antal gånger sagt: "Aldrig mer spackla tak!", satan va jobbigt och svårt det är :crysmile:
 
Haha, ja fy f-n. Det värsta är när du spacklat sjutiielfte vändan och tänker att NU är det slätt. Målar allt, ställer tillbaka möblerna. Sätter sig i fåtöljen med en kall pilsner och tänder en lampa och tittar upp och ser att det inte alls var så slätt :crysmile:
 
Freddan054 Freddan054 skrev:
Haha, ja fy f-n. Det värsta är när du spacklat sjutiielfte vändan och tänker att NU är det slätt. Målar allt, ställer tillbaka möblerna. Sätter sig i fåtöljen med en kall pilsner och tänder en lampa och tittar upp och ser att det inte alls var så slätt :crysmile:

haha EXAKT! Det hjälper ju inte direkt att jag har en perfektionistisk sida :crysmile:
 
  • Haha
Freddan054
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.