Någon som lyckats få någon prisuppgift på maxits DSM byggblock 190 mm?

Jag har försökt lite överallt, men ingen kan ge mig något pris. Stjärnskottet, eller stolpskottet snarare, på K-rauta hävdade med en överlägsen min att "något sånt finns inte!"
 
Antagligen kommet priset att ligga på ca 40.-/st x8,5/kvm = 340.-/kvm +moms = 425.-
En kvalificerad gissning!!!
 
Tack för gissningen LyckeK! Jag tycker att det lät ganska billigt med tanke på de prisuppgifter jag fått på 400-blocken (runt 100 kr/st). Jag har i och för sig inte grävt något djupare i det eftersom de är för breda för mig.

190-blocken kommer tydligen inte att börja säljas förrän till sommaren och något pris gick inte att få fram just nu i alla fall.  Vi får se om jag kan vänta till dess eller om det blir old-school-murning.
 
Vad är det du skall bygga, starfighter?
190 blocken är i första hand avsedda för invändiga väggar och kan också användas för garage/förråd och andra mindre-enklare byggnader.
De är ju inte avsedda för ett hus som skall värmas upp.
Om 400-blocken är för tjocka så är det väl iso-blocken som är alternativet - ett 290 isoblock med 130 isolering ger ju en mkt. bra vägg...
Har du möjlighet så åk och titta på ett hus med 400 blocken - det är häftiga väggar (man behöver inga extra fönsterbänkar)
Och priset jag gissade på var drygt halva priset av ett 400-block, så 40+moms=50.-/st är ju inte helt fel. (jag tror du kan pruta någon krona på 100.-/st) men frakten som tillkommer beror ju på var man bor
 
Jag ska bygga ett garage så det behöver inte vara så välisolerat. Jag vill ha innermåttet så stort som möjligt och det är inte ett alternativ att flytta ut väggarna. Garaget kommer att byggas mellan hus och tomtgräns och med 190-block kommer jag att få 2,5 meter över.

Jag har sett 400-blocken och jag håller med om att de är riktigt häftiga. Mitt nästa hus kanske...
 
  • Gilla
jonahp
  • Laddar…
Lycke till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.