Vart beställer man billiga 3glas aluminium fönster?

Finns det någon utlänsk sida som är billigare än de Svenska sidorna som fraktar hit till en?

Om de inte fraktar till en, hur mycket billigare är fönsterna? Tänker om det lönar sig att köra dit och hem med fönsterna.
 
Narren666
ymmij12 ymmij12 skrev:
Vart beställer man billiga 3glas aluminium fönster?

Finns det någon utlänsk sida som är billigare än de Svenska sidorna som fraktar hit till en?

Om de inte fraktar till en, hur mycket billigare är fönsterna? Tänker om det lönar sig att köra dit och hem med fönsterna.
Definera billiga, vilka dimensioner? Har du tänkt renovera och sälja med vinst? Vilken typ av kåk? Vilket u-värde? Alu/alu, eller alu/trä?
 
Källarfönster, samt vanliga fönster. Är lite olika mått på fönsterna i och med gammalt hus. Ett är tex 120x130. Alu/alu eller Alu/trä spelar inte så stor roll. Visst helt i aluminium hade ju så klart varit bäst. Blir ändå mer underhållsfria jämfört med vanliga trä fönster. PVC är jag för skeptisk till.

Hade inte tänkt sälja huset. Skulle jag göra det för att sälja huset hade jag valt PVC pga de är billigast. Mer jag vill inte lägga mer pengar än vad det behövs för att byta fönsterna. Räknade på en sida och där skulle 15st fönster kosta 75 000kr. Ett fönster ligger på runt 4500kr.
https://www.hemfint.se
 
Köpte på Sparfönster, nöjd med kvalitet kontra pris.
 
  • Gilla
ymmij12
  • Laddar…
Narren666
ymmij12 ymmij12 skrev:
Källarfönster, samt vanliga fönster. Är lite olika mått på fönsterna i och med gammalt hus. Ett är tex 120x130. Alu/alu eller Alu/trä spelar inte så stor roll. Visst helt i aluminium hade ju så klart varit bäst. Blir ändå mer underhållsfria jämfört med vanliga trä fönster. PVC är jag för skeptisk till.

Hade inte tänkt sälja huset. Skulle jag göra det för att sälja huset hade jag valt PVC pga de är billigast. Mer jag vill inte lägga mer pengar än vad det behövs för att byta fönsterna. Räknade på en sida och där skulle 15st fönster kosta 75 000kr. Ett fönster ligger på runt 4500kr.
[länk]

Alright. Då du ska bo i huset, så tycker faktiskt jag att det låter som ett rimligt pris att betala .

Jag har/ska byta ett gäng fönster, då har jag satt fönster från Outline, samma bolag som elitfönster. Väldigt nöjd med dem. Beställde från Hornbach då dem har bäst pris.
10*10 fönster ca 4200:- som prisexempel
 
  • Gilla
Tobias Karlsson och 2 till
  • Laddar…
Okej, ska kolla sparfönster och elitfönster och outline.

Har söndriga rutor på 5st av mina fönster. Och alla fönsterna behöver målas om. Så jag tycker inte det är värt jobbet eller pengarna till att lag dem, då de ändå bara är 2glas.
 
Redigerat:
Jag har goda erfarenheter av www.Lumico.ee när jag köpte PVC-fönster till ett fritidshusbygge.
Väldigt bra priser, skickades direkt från Estland utan mellanhänder. De svarar på svenska om man mailar.
 
  • Gilla
ymmij12
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Jag har goda erfarenheter av www.Lumico.ee när jag köpte PVC-fönster till ett fritidshusbygge.
Väldigt bra priser, skickades direkt från Estland utan mellanhänder. De svarar på svenska om man mailar.
Ska kolla in sidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.