någon som är duktig på S8.
Har precis kopplat ur analog linan och ersätter med GSM som kör analog
Och fick det att funka med larmet, men ringde endast upp en person så då började jag pillade på programmeringen och nu ringer de. Inte upp alls, låter från gatewayen me ringer inte upp mobilen.
Pillade på mobil numrera och telelinjedekteringen och nu vet jag inte vad skall stå default
 
RilleRock
Skärmdump av en sida från en programmeringsanvisning med textinstruktioner för inställning av larmsändare och telefonnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en teknisk manual om programmering av telefonväxel, med tabeller och instruktionstext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svensk text med instruktioner och tabeller för programmering av uppringnings- och kodändningsförsök för larmcentral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en programeringsanvisning för olika telefonformat inklusive hemtelefon-, MICROSEC- och robofonformat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmklipp av svensk text om kodkonfiguration och uppringningsförfarande för säkerhetssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en manual med tabeller för programmeringsanvisningar och kodkaraktärer för en larmsändare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RilleRock
Vill du hela manualen så skicka pm med din email.
 
@RilleRock har skickat PM väntar med spänning på manualen
Tack you make my day
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Jag använder TAG för att larma av/på.

Om jag har ett utlöst larm skulle jag inte vilja att det går att stänga av larmet med TAG utan vill då vara tvungen att använda PIN.

Är detta möjligt?
 
Hej, har ett ”batterifel” som jag inte lyckas kvittera. Hur ser man vilken enhet som behöver nytt batteri?
 
P PF80 skrev:
Hej, har ett ”batterifel” som jag inte lyckas kvittera. Hur ser man vilken enhet som behöver nytt batteri?
Batteri backup som behövs bytas köp nytt på biltema kostnad 350 kr
 
Tack, får prova det!
 
P PF80 skrev:
Hej, har ett ”batterifel” som jag inte lyckas kvittera. Hur ser man vilken enhet som behöver nytt batteri?
Jag har också batterifel, men när jag mäter så är det 13,5 volt i batteriet. Kan det ändå vara fel på batteriet?
 
Piestr Piestr skrev:
Jag har också batterifel, men när jag mäter så är det 13,5 volt i batteriet. Kan det ändå vara fel på batteriet?
Hur gammalt är batteriet?
 
9 år. Det första bytte jag efter 5 år. Tycker det är konstigt då det verkar fullladdat, 13,5v.
 
RilleRock
Piestr Piestr skrev:
9 år. Det första bytte jag efter 5 år. Tycker det är konstigt då det verkar fullladdat, 13,5v.
Så fort batteriet belastas så sjunker spänningen och med tanke på åldern så är det verkligen dags att byta det.
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
RilleRock
Annars kan du ju testa att bryta 230V och se hur länge du har batteribackup...
 
RilleRock RilleRock skrev:
Annars kan du ju testa att bryta 230V och se hur länge du har batteribackup...
239 kr på Biltema löste problemet. Det gamla batteriet orkade ingenting, dök så fort det belastades.
Tack för råden!
 
Någon som har installationstransformator liggande 17v 38va
från någon skrotad Microsec
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.