Hej har hamnat riktigt illa ut anlitade ett fönster levrantlr som skull göra totalt montering
men eftersom de leverade fel mått och massa monterings missar och ett antal försök med nya montörer så misslyckas de totala de fick chansen flera omgångar att rätta till detta men det går inte att rätta att själva fönsterna är inte samma som på offerten
helt annan sort type plus att deras möntrör använder inte svensk normer för fönstermontering

jag har anlitat oberoende besiktnings firma
de intygar att allt är fel
men firman har på något sätt kunnat lura myndigheter KF att de är de som är offret

polisen hänvisar till konsument verket konsument verket hänvisar till polisen
kronfogden hänvisar till polisen och konsument verket
advokaten inkasso bolaget verkar bara göra sitt jobb för att tjäna sin del och de bryr sig inte ett dug

Med vänlig hälsning,
 
S
Vad har polisen med det här att göra? Det här är civilrätt.
Har du betalat? Isåfall får du stämma dem.
 
Nej det är inte ett civil rätt
de har med att de anställda svartarbetskraft
plus att de tillverkar falska märke och säljer det som original plus att det försök till fusk med rott avdrag plus att skickar sina torpeder att kräva betalt en sak till ägarna kan inte svenska de har någon revisor som agerar som tolk samt att de anlitar tolk sen blev tolken del ägare sen drar sig tolken från ägarskapet när det hettar till
sen diker revisorn och försöker fixa saker till flretagets fördel medan torpeden hotar med att han är på väg till oss inom en kvart för att hämtar pengar kontant
 
Myrstacken
spela in telefonsamtalen
 
han textade kravet
så jag har text sms samt han ringde efteråt men jag spelade inte in samtalet
men har inspelat konversation från en montör som säger att han vet inte vem har anlitat han och vet inte vem ska betala hon samt att de fick tag i honom genom en bekant ut på ett annat jobb !

han flydde när jag frågade honom om det hela

Med vänlig hälsning,
 
Svart arbetskraft som inte kan svenska eller fattar nåt av monteringsanvisningar, var hitta du dessa lirare?
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
Myrstacken
Stefan N Stefan N skrev:
Svart arbetskraft som inte kan svenska eller fattar nåt av monteringsanvisningar, var hitta du dessa lirare?
Ja det undrar jag med.. han sa att även tillverkaren behövde tolk om jag inte läste fel..
Drar man inte öronen åt sig då?
 
H
H hanbch skrev:
torpeden hotar med att han är på väg till oss inom en kvart för att hämtar pengar kontant
Har torpeden kommit?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Svart arbetskraft som inte kan svenska eller fattar nåt av monteringsanvisningar, var hitta du dessa lirare?
Ett Grekisk ägt AB som är aktivt i Sverige vill du ha mera info får du skicka privat Meddelande

obs har betalat alla faktorer enligt regler
inget är svart eller sådant från min sida

det är de som inte håller sig till svenska lagar
klart att de vet hur de ska fuska och ljuga
för skatteverket tänk er en ägar som inte kan ett ord svenska som använder tolk och sen har en skurk till revisor och svensk advokat som är duktig på att förvränga verklighets händelse förloppet och sanning Obs har anlitat advokat men lagen är som gjord för bluffmakare i Sverige
självklart att det är mitt fel att lita på folk
 
H hus520 skrev:
Har torpeden kommit?
Tror du han är dum att hota och komma på en gång

har tar det väll när det bäst passar han ..
 
Stefan N Stefan N skrev:
Svart arbetskraft som inte kan svenska eller fattar nåt av monteringsanvisningar, var hitta du dessa lirare?
Det är fönster firma som anställer /anlitar montörer jag har inte med deras fuffens i hur de hittar sina anställda

när de har ett AB registrerat och deras telelfon nummer svara en Svenska talande person
så uppfatar man de som ett svenskt företag och inte som grekiska bluff maffia ägt..
 
S
H hanbch skrev:
Nej det är inte ett civil rätt
de har med att de anställda svartarbetskraft
plus att de tillverkar falska märke och säljer det som original plus att det försök till fusk med rott avdrag plus att skickar sina torpeder att kräva betalt en sak till ägarna kan inte svenska de har någon revisor som agerar som tolk samt att de anlitar tolk sen blev tolken del ägare sen drar sig tolken från ägarskapet när det hettar till
sen diker revisorn och försöker fixa saker till flretagets fördel medan torpeden hotar med att han är på väg till oss inom en kvart för att hämtar pengar kontant
Gällande din tvist med bolaget är det civilrätt förutsatt att de inte hotat dig.
Har de hotat dig är det ett polisiärt ärende. Annars är det civilrätt.

Att de har svart arbetskraft är inget ärende du kan driva mot dem.
 
Klart att om det handlar om betalning eller missnöje med utfört arbetet och att de ska få chanser att rätta till misstag så är det ett civilt ärande

men här gäller att de offererar en type av fönster och sen leverera helt andra material och fel värde på isolering och fel storlek på fönster karmen så är det lurendrejeri och ett sätt att blås folk på pengar

de har helt enkelt blåst oss på det som offererats
det som står i offerten är inte samma som levererat och de försökt montera

de byggde sitt sak på att krångla vid leveransen och försena montering så att det ska kunna hävda att de har försökt göra rättelser
men det visar sig nu efter att besiktnings mannen mätningar att det stämmer inte med offerten
och att det enda åtgärd vi kan göra nu,
är att anlita en annan leverantör för helt nya fönster deras går inte att rädda,
och de hävdar att allt är våran ,

det var ju inte vi som offrade
och var inte vi som beställde från fabriken
i de fel specifikationer
vi beställde enligt det som står i offerten och inget annat

som vi ser det hela !
det enda felen vi gjorde är att vi litade på de och betalade pengarna innan det var klart och godkänd av besiktningsman...

man ska inte betal ett öre innan allt är klart och godkänd...
 
Redigerat:
Men vad är det för pengar som torpeden vill hämta? Finns det något du inte har betalat, så se till att inte betala.

Det de lurat av dig, kommer du inte att få ut. Även om du stämmer firman, så kommer de inte att ha pengar att betala, de går i konkurs.

Nu gäller det att minimera skadan.
 
  • Gilla
Lucky2015 och 2 till
  • Laddar…
Lucky2015
H hanbch skrev:
Ett Grekisk ägt AB som är aktivt i Sverige vill du ha mera info får du skicka privat Meddelande

obs har betalat alla faktorer enligt regler
inget är svart eller sådant från min sida

det är de som inte håller sig till svenska lagar
klart att de vet hur de ska fuska och ljuga
för skatteverket tänk er en ägar som inte kan ett ord svenska som använder tolk och sen har en skurk till revisor och svensk advokat som är duktig på att förvränga verklighets händelse förloppet och sanning Obs har anlitat advokat men lagen är som gjord för bluffmakare i Sverige
självklart att det är mitt fel att lita på folk
Betala aldrig för ett felaktigt utfört arbete. Ha det som grund, då blir det lättare för dig i en tvist.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.