Hej!


Vi ska bygga ett garage där loftet (9x8 meter) kommer att användas som boyta, takets lutning 30 grader. Jag skulle gärna vilja ha lite fina ideer, gärna tips på hemsidor eller bilder på loft så jag kan sno goda tips och skissa på en planlösning.

 
Vad hade du tänkt använda loftet till, antal rum, funktion etc? Hur högt i tak blir det?
Vi har 1,5 plan, så ovanvåningen är ungefär 60m2, lite mindre än ditt loft. Vi har 2 sovrum, ca 10m2 var, en toa med dusch, en klädkammare och resten allrum. Jag gillar inte snedtaken, tycker de gör det svårt att möblera, men det är för att jag vill ha mer bokhyllor.
 
Tack för svaret.

Ja grejen att vi även kommer att göra ett loft ovanpå en del av huset så det blir två loft att inreda. Det vi tänkt oss är att i loftet ovanpå garaget göra ett kontor (jag jobbar hemifrån minst en dag i veckan) + att vi ska ha ett tv rum där. Till saken hör att vi kommer att ha en trappa upp från garaget som då troligen kommer att gå upp i det tänka v-rummet.

På loftet ovanpå en del av huset (30 alt 60 kvm beroende på hur mycket vi väljer/behöver att inreda) där är det tänkt att göra ett förråd på några kvadrat, ett gästrum och kanske ett hemmabiorum (för att få bort alla dessa pryttlar). Om vi väljer det större alternativet så har vi pratat om att kanske göra ett master bedroom.
 
Varför ska ni ha ett tv-rum och ett hemmabiorum? Hur ser nedervåningen ut? Kanske du kan rita upp en planlösning och bifoga? Hur många är ni i familjen? Barn?

Pernilla
 
jag har tyvärr ingen planskiss i digital form. Vi är idag 4 st i familjen. Det är osäkert hur vi gör med 2 tv rum. anledningen var att man kan se på olika tv program samtidigt + att vi då har ett "biorum" dvs ett v-rum där alla högtalare, förstärkare och andra fula ting är samlade, dessa kan gärna få vara i ett rum i skymundan.
 
Om du har en digitalkamera så kan du rita upp på rutat papper och sedan ta ett foto och lägga in. Så gjorde jag och det blev förstås inte så bra, men det blev ok.

Själva har vi en tv i vardagsrummet nere och en tv uppe i allrummet, men vi tittar inte speciellt mycket så det funkar att ha tv i rum som utnyttjas för andra saker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.