Är det OK att ha barnen på förskolan när man är hemma och bygger?

  • Ja

    1 020 Röster 50,1%
  • Nej

    1 014 Röster 49,9%
  • Antal röster
    2 034
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag skulle gå på något starkare för desinfektion i dessa Coronatider ;)
Handsprit är inget bra mot virus, tvål ska du använda!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Handsprit är inget bra mot virus, tvål ska du använda!
Absolut, men tänkte anspela på den rådande bristen av handsprit ;)

Handsprit ska fungera på Corona enligt smittskyddsläkaren på min ”fru’s” jobb :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har världens högsta skatter (Nu har vi faktiskt hoppat ner någon pinne pga slopad värnskatt) och betalar avgift för att ha barnen på dagis. Ser inget moraliskt problem med att gör så, dock ska man såklart minimera exponeringen. Det är en korrektionsanstalt som ger fel värderingar så att säga

Och du tror att du betalar den verkliga kostnaden? Precis som för ett läkarbesök?
Snälla, hur tror du att avgiften per barn och månad skall täcka, personal, lokaler, mat, städning, mm mm?

Jag förstår att många inte klarar av att räkna ut att dagisavgiften på max 1000kr i månaden inte räcker till. Det är nog orsaken att många inte inser hur parasiterande på samhället de är som felaktigt exv. tycker det är rätt att lämna barnen när man är ledig.

Avgiften motsvarar max 10% av den verkliga kostnaden. Resten står vi för som samhälle.
 
  • Gilla
Lenamajan
  • Laddar…
J John*5 skrev:
Och du tror att du betalar den verkliga kostnaden? Precis som för ett läkarbesök?
Snälla, hur tror du att avgiften per barn och månad skall täcka, personal, lokaler, mat, städning, mm mm?

Jag förstår att många inte klarar av att räkna ut att dagisavgiften på max 1000kr i månaden inte räcker till. Det är nog orsaken att många inte inser hur parasiterande på samhället de är som felaktigt exv. tycker det är rätt att lämna barnen när man är ledig.

Avgiften motsvarar max 10% av den verkliga kostnaden. Resten står vi för som samhälle.
Var någonstans har jag indikerat att jag tror att avgiften täcker hela kostnaden?
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Absolut, men tänkte anspela på den rådande bristen av handsprit ;)
Handsprit ska fungera på Corona enligt smittskyddsläkaren på min ”fru’s” jobb :)
Jo den tar en del, men för att få bort allt är tvål bäst. Bakterier däremot är handsprit riktigt bra på
 
J John*5 skrev:
Och du tror att du betalar den verkliga kostnaden? Precis som för ett läkarbesök?
Snälla, hur tror du att avgiften per barn och månad skall täcka, personal, lokaler, mat, städning, mm mm?

Jag förstår att många inte klarar av att räkna ut att dagisavgiften på max 1000kr i månaden inte räcker till. Det är nog orsaken att många inte inser hur parasiterande på samhället de är som felaktigt exv. tycker det är rätt att lämna barnen när man är ledig.

Avgiften motsvarar max 10% av den verkliga kostnaden. Resten står vi för som samhälle.
Tror du på riktigt att det finns någon i den här tråden som inte klurat ut att avgiften i sig inte täcker kostnaderna :crysmile:
 
  • Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
J
J John*5 skrev:
Och du tror att du betalar den verkliga kostnaden? Precis som för ett läkarbesök?
Snälla, hur tror du att avgiften per barn och månad skall täcka, personal, lokaler, mat, städning, mm mm?

Jag förstår att många inte klarar av att räkna ut att dagisavgiften på max 1000kr i månaden inte räcker till. Det är nog orsaken att många inte inser hur parasiterande på samhället de är som felaktigt exv. tycker det är rätt att lämna barnen när man är ledig.

Avgiften motsvarar max 10% av den verkliga kostnaden. Resten står vi för som samhälle.
Nu har andra redan sparkat in den öppna dörren men kunde du inte hålla hela Anders första mening i huvudet medan du analyserade betydelsen? Bara dagisfröken som tyckte det var intelligent också...
 
  • Gilla
  • Haha
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
Hög tid att stänga den här tråden, eftersom den för längesedan spårat ur... Nu tycks det mest handla om pajkastning... Sen är ju ämnet varken hygien eller alkohol.
Somliga borde starta egna trådar.
Vad säger moderator och T. S.??
 
L Lenamajan skrev:
Hög tid att stänga den här tråden
Somliga borde starta egna trådar.
Vad säger moderator och T. S.??
Håller med, den befolkas ju mest av en massa skenheliga moralpoliser.
 
  • Gilla
  • Haha
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
J
Vi får hänvisa till familjeliv. Som vanligt. Tror de flesta av oss som skriver i fler än en tråd är med på vad som gäller. Bygg på och renovera vidare!
 
  • Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
J
L Lenamajan skrev:
Hög tid att stänga den här tråden, eftersom den för längesedan spårat ur... Nu tycks det mest handla om pajkastning... Sen är ju ämnet varken hygien eller alkohol.
Somliga borde starta egna trådar.
Vad säger moderator och T. S.??
Det bästa tipset om man vill en tråd ska dö ut är att sluta skriva i den.
 
  • Gilla
erkka och 2 till
  • Laddar…
Martin_B
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Handsprit är inget bra mot virus
"drick"-sprit är mycket bättre mot virus. Bara att halsa en flaska vodka så får spriten sköta arbetet i magen sedan, dvs. döda all virus direkt på plats :D
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Martin_B
Det är inte meningen att man skall arbeta, ha barn och även bygga :D Inte i Sverige i alla fall.

Helst skall man inte arbeta alls.

De som har det bäst är de som går på bidrag. De får både pengar, boende, resa nästan obegränsat mycket, samtidigt som de kan ha barn och bygga allt de vill! :D

I Sverige lönar det sig inte att arbeta som bekant. Inte ens hederlighet lönar sig här. Crime DOES pay, ...in Sweden (only).
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Idag har jag hemmapulat med el samtidigt som jag hade barnen på förskolan, har aldrig känt mig så levande!
Martin_B Martin_B skrev:
Det är inte meningen att man skall arbeta, ha barn och även bygga :D Inte i Sverige i alla fall.

Helst skall man inte arbeta alls.

De som har det bäst är de som går på bidrag. De får både pengar, boende, resa nästan obegränsat mycket, samtidigt som de kan ha barn och bygga allt de vill! :D

I Sverige lönar det sig inte att arbeta som bekant. Inte ens hederlighet lönar sig här. Crime DOES pay, ...in Sweden (only).
Nej det är nog meningen att vi stackars heltidsarbetande småbarnsföräldrar ska gå in i väggen och gå på sjuklön. Ta ut en semesterdag ensam eller med din partner och ha en mysig dag tillsammans medans barnen är på förskolan. Kanske det som behövs för att par inte ska skilja sig. Gör det bara! Det är ni värda!!
 
  • Gilla
erkka och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.