Lider av oväsen från trappuppgången. Har en ytterdörr av 40-talsmodell=innerdörr. Har fått tips av bekant att slänga på spånskiva på innsidan samt sätta lister och gummilist på dörrfordret. Hjälper detta något ? Annat tips på ljuddämpning? Kan man kräva en viss ljuddämpning i dörren av vården? Inbrottsskyddet kan inte heller det vara av dagens standard, kan jag kräva bättre dörr av värden?
 
norren skrev:
Lider av oväsen från trappuppgången. Har en ytterdörr av 40-talsmodell=innerdörr. Har fått tips av bekant att slänga på spånskiva på innsidan samt sätta lister och gummilist på dörrfordret. Hjälper detta något ? Annat tips på ljuddämpning? Kan man kräva en viss ljuddämpning i dörren av vården? Inbrottsskyddet kan inte heller det vara av dagens standard, kan jag kräva bättre dörr av värden?
Det får du nog svårt att begära då gamla hus har en annan ljudklass en den som gäller idag. Men du kan alltid snacka med värden om ett prisförslag alernativt ett påslag på månadshyran. Ungefärligt pris monterat och klart brukar vara runt 9000 spänn kan jag tänka mig... Utslaget på 15 år säg 100 spänn i månaden typ....då kostar det 18 lax...Men e det en liten värd går det nog att "deala" lite
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.